Etekteki Taşlar programına konuşan Tibet Sultanlar Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mücahit Yıldız, günümüzde rekabeti okumak üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

Dünyada yaklaşık olarak 80 trilyon dolara yakın bir cironun döndüğünü ve bunun 800 milyar dolarını yani yaklaşık yüzde 1’ini Türkiye’nin oluşturduğunu söyleyen Yıldız, tüm ülkelerin dünyadan aldıkları ciro payını geliştirmeye ve büyütmeye çalıştıklarını belirtti.

Yıldız, “Türkiye olarak 2023, 2053 ve 2073 olmak üzere bazı hedefler belirlenmiş idi. Bizim çok genç bir nüfusumuz var. Avrupa’da özellikle genç nüfusun düşmesi ile beraber buradaki firmaların büyük bir kısmı genç ve dinamik nüfusun yoğunluk da olduğu yerlere gitmeye başladılar. Bunlarda hem demokrasi anlamında hem de batı kültürüne yakın olması anlamında Türkiye, birçok ülkenin gözdesi konumunda bulunuyor. Uluslararası firmalar dünyanın birçok yerinde elde ettikleri gelirleri Türkiye, Nijerya, Pakistan gibi birçok ülkede ciddi anlamda yatırım yapıyorlar. Bütün bunlarla bağlantılı olarak Türkiye gibi piyasalarda yoğun bir rekabeti doğuruyor.” dedi.

Yıldız, buradaki rekabet pozisyonuna Türkiye’nin hızla adapte olmaya çalıştığını, bununda uluslararası pazarlarda ayakta kalmaya neden olduğunu belirtti.

REKABET DİJİTAL BOYUTA GEÇTİ

Rekabetin son dönemde dijital boyuta geçtiğini söyleyen Yıldız, sistemin değiştiğini, tüketicinin rolleri dağıttığını ve uyum sağlanamadığı sürece yerine alternatiflerin bulunduğunu söyledi.

Yıldız, “Dijitallik içerisinde bildiğimiz ne kadar sistem varsa gerçekten hepsi neredeyse altüst olmaya başladı. Nereye döneceğimi, nasıl hareket edeceğimizi bilmiyoruz.” dedi.

Yıldız, şirketlerin dijitali okumak ve dijital dünyada ayakta kalmak için gelişmeleri yakından takip ederek oluşan farklı kanalların hepsini kullanarak tüketiciye doğru bir şekilde ulaşmanın önemli olduğunu belirtti.

Programı buradan dinleyebilirsiniz.