Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Sektörümüzde rekabet çok fazla, bazen rakip fiyatları ile mücadele etmek satış ekibini çok zorluyor. Yeni müşteriden ziyade mevcut olanı korumaya odaklandık. Bu konuda satış ekibimizi nasıl yönlendirebiliriz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

Rekabetteki durumu öğrenmeden yapılabilecek tek şeyin marka bilinirliğini arttırmak olduğunu söyleyen Akbayrak, özellikle firma avantajlarının öne çıkarılmasının potansiyel müşterilerin üzerinde etki sağlayacağını aktardı.

 Akbayrak, “Bu çalışmalar potansiyel müşteriler üzerinde etki sağlar. Sektördeki varlığınızın bilinirliği artar ve mesajınızın doğru algılanması halinde yeni müşteriler kazanılmasına vesile olacak algı yönetimleri de gerçekleşmiş olabilir.” dedi.

 FİYAT REKABETİ ORTAYA ÇIKABİLİR

Akbayrak, pazara sunulan çözümlerin yanı sıra rakip markaların üzerinde de sektördeki artılar ve eksiler konularında profesyonel bir algı yönetimine ihtiyaç olduğunu belirtti. Firmalar pazarlama yapılmadan müşteriye gittiğinde en iyi ürüne sahip olsa da sonuçları değişmiyor diyen Akbayrak, bu noktada son sözün müşteri de olduğunu ve fiyat rekabetinin ortaya çıktığını vurguladı.