PSİKOLOJİK ÖZELLİKLER İLE SOSYAL VERİ ÇALIŞMALARI NASIL YAPILIYOR?

Sosyal veri üzerinden segmentasyon çalışmaları yaptıklarını belirten Deeper Şirket Ortağı İhsan Özçıtak, markalara bu anlamda verdikleri öneriler ile çalışmalar yaptıklarını kaydetti.

Endüstri 40 Zirvesi

Zamana Kafa Tutanlar programına katılan Deeper Şirket Ortağı İhsan Özçıtak, reklamcılık sektörü çalışmalarını ST Endüstri Radyoda anlattı.

Lise ve üniversitedeyken tiyatro ile ilgilenen ve 30 yaşına kadar da oyunculuk ve yönetmenlik alanında işler yapan Özçıtak, reklam sektörüne planla ile ilgilenmek üzere 30 yaşından sonra başladığını aktardı. Bir dönem yurtdışında yaşadıktan sonra 2016 yılında Türkiye’ye dönen Özçıtak, Deeper Şirket Ortağı olarak sektörde faaliyet yürüttüğünü kaydetti.

MARKALARA ÖNERİLER VERİYORUZ”

Stratejiler geliştirerek markaların hangi segmentlerde nasıl konuşmalar yapmaları gerektiği üzerine çalışmalar yaptıklarını belirten Özçıtak, aynı zamanda tüketicilere nasıl tekliflerde bulunabilecekleri ve onları nasıl ikna edebilecekleri üzerine markalara önerilerde bulunduklarını da dile getirdi.

Özçıtak, “Deeper bir pazarlama teknolojileri şirketi. Kendi ekiplerimiz ile programlar geliştiriyoruz. Sosyal veri üzerinden segmentasyon çalışmaları yapıyoruz.” dedi.

SOSYAL VERİ EŞLEŞMESİ ÇALIŞMASI  

İlk büyük çalışmalarının 2017 yılında ODTÜ’den Tuğba Taşkaya Temizel ile birlikte Türkiye psikografik haritası üzerine bir çalışma yaptıklarını belirten Özçıtak, bu çalışmayı 2 yılda yaklaşık 90 bin kişi ile yaptıklarını ifade etti. Büyük 5’li diye bilinen açıklık, sorumluluk, dışadönüklük, uyumluluk ve duygusal denge ile psikolojik özellikler ve sosyal verinin eşlemesi çalışması yaptıklarını da dile getirdi.

Öztırak,” Bu çalışmayı yaparken Türkiye’nin hem yaş hem de coğrafi dağılımı ile araştırmalar yaptık. Toplamda 60 segment oluşturduk. Biz bu kitleleri bir kere yakaladıktan sonra günlük olarak takip edebiliyoruz. Bunların Türkiye’ye dağılımını da böylelikle biliyoruz.” dedi.

“KİŞİ KARARINI KENDİ VERMİYOR”

İnsanların kararları kendilerinden ziyade etraflarındaki ağlardan doğru geliyor diyen Öztırak, “Kişi kararı kendi verdim zannediyor ama o iş aslında öyle değil. Marka tercihlerinde kişinin etrafında güçlü bağlarından ve zayıf bağlarından gelen kararlar onun kararlarını etkiliyor. “ dedi.

Sosyal medyada takipçi sayısının önemli olduğunu belirten Öztırak, kişinin takip ettiklerinin takip ettiği insanların analizlerinin çıkarıldığını ifade etti.

Bu çalışmalarının sonucunda markalara gidecekleri yollar konusunda öneriler verdiklerini dile getiren Öztırak, network ağlarının bu işte çok önemli olduğunu sözlerine ekledi.


 

Güncelleme Tarihi: 14 Aralık 2020, 18:50
YORUM EKLE

Radyo

Proses Zirvesi

Dergiler