Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak,  Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen “Satış müdürü olarak çalıştığım şirkette pazarlama ile ilgili pek bir faaliyetimiz yok. Bir anda buna bütçe ayrılacağını da pek sanmıyorum. Bu durumda ne yapılabilir?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

Türkiye'nin en büyük ödediği bedel yani B2B pazarlamada firmalar tarafında çok sık karşılaştığımız durum, pazarlama faaliyetleri neredeyse hiç yok diyen Akbayrak, yapılan satış faaliyetlerinin de bir kısmının pazarlama olarak düşünüldüğünü belirtti.

Akbayrak, “Firma datası bulunuyor, iletişime geçiliyor eğer satış yapılabilirse satış yapılamazsa da marka tanıtımı ve pazarlama yaptık gibi düşünülüyor. Ancak bu yöntem kısır bir döngü.” dedi.

PAZARLAMAYA BÜTÇE AYRILMALI

Satış kanalında çalışan kişilerin ya maaşı yüksek primleri düşük ya da maaşı düşük primi az şekilde çalıştırıldığını söyleyerek her iki durumda da satışın maliyetinin yüksek olduğunu ve zaman kaybının yaşandığını ifade etti.

Akbayrak, “Pazarlamadan satmak diye tabir ettiğimiz bu yöntemin oranı son derece düşük. Bu yapıyla ilerlemek markalar için istenilen sonucu vermiyor. “ dedi.

Bunun çözümünün mutlaka pazarlamaya bütçe ayırmaktan geçtiğini belirten Akbayrak,  pazarlama faaliyetleri için küçük bütçelerle karar vericilere neler yapılabilir konusunda deneyim yaşatmanın etkili olacağını sözlerine ekledi.