Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerden gelen soruları yanıtladı.

Pazarlamanın altın kuralı nedir sorusu üzerine değerlendirmede bulunan Akbayrak, B2B pazarlama ekseninde altın kuralın sektörel odaklanma olduğunu söyledi.

“FARKLILAR ORTAYA KONULMALI”

Akbayrak, öncelikle sektördeki firmaların bulunması ve marka bilinirliğinin artırılması yönünde çalışmalar yapılmasının gerektiğini belirterek farklılıkların ortaya konarak rakipler arasındaki farkların potansiyel müşteriye ne ifade ettiğinin ortaya çıkarılmasının doğru olacağını vurguladı.

Müşteri deneyimi ardından ortaya çıkan eksikliklerin giderilmesi yönünde faaliyetler yürütülmesi gerektiğine dikkat çekerek mutlaka tanınır bir marka olma konusunda rakiplerden daha fazla çalışılması gerektiğini de dile getirdi.

“ÖNDE OLUNACAK GİRİŞİMLER YAPILMALI”

Marka değeri ve pazar payı çok değil ise rekabet edilemeyecek ortamlarla temasın az olması gerektiğini vurgulayan Akbayrak, eğer marka lider konumunda ise veya liderliğe oynuyorsa da daha önde olunacak girişimlerin yapılması gerektiğini ifade etti.

Akbayrak, “Bütün mesela aslında tüm bu çalışmaların sürdürülebilir bir şekilde yapılması. Eğer ürün satışında karlılık varsa ve düzenli bir gelir elde edebilecek seviyede ise zaten sürdürülebilirlik mevcut diyebiliriz. “ dedi.

“PAZARLAMA İLETİŞİMİNE YETERLİ BÜTÇE AYRILMIYOR”

B2B firmalarında en büyük sorunun pazarlama iletişimine yeterli bütçe ayrılmaması olduğunu söyleyen Akbayrak, “Pazarlama iletişiminden doğrudan satış bekleniyor ancak bunun sonu yok. Ayrıca pazarlamadan satmaya çalışmak da çok sık karşılaşılan bir durum. Dolayısıyla tüm bu süreçlerin iyi şekilde ilerleyebilmesi için pazarlama iletişimine yeterli yatırımın yapılması gerekiyor.” ifadesini kullandı.