PAZARLAMA STRATEJİSİ SOSYAL MEDYAYA YANSITILMALI

Endüstri firmalarının sosyal medya kanallarını nasıl kullanması gerektiği üzerine bilgiler veren Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, belirlenen pazarlama stratejisinin yansıtılması gerektiğini belirtti.

Endüstrideara

Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Endüstri firmaları sosyal medya kanallarını nasıl kullanmalı?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

Sosyal medyanın her geçen gün kullanımının arttığını ve  insanların özellikle pandemi ile birlikte eve kapanmasından dolayı daha fazla etkileşimde bulunduğunu söyleyen Akbayrak,”Sosyal medyayı iyi tarafından ele alırsak kaliteli içerik üretiyoruz ve bunun için ciddi zaman harcıyoruz. Bu harcadığımız vakitte etkileşim, beğeni, okunma gibi geri dönüyor. Sosyal medyanın dengesini çok iyi kullandığımızı düşünelim. Bu evrede bile, buradaki çok iyi bir duruşun şirketler için marka değeri sağlaması çok mümkün değil.” açıklamasında bulundu.

POPÜLER PAYLAŞIMLARDAN KAÇINILMALI

Şahısların kendi uzmanlıkları ile ilgili ortaya koydukları içeriklerin kalıcılık oluşturduğunu belirten Akbayrak, bunu marka lideri olarak şahsi hesaplardan mutlaka yapmak gerektiğini vurguladı.

Akbayrak, “Popüler içeriklerden biraz kaçınmak gerekiyor. Kendi ilgi alanınızın çok dışında, bir takım popüler söylemlerle ve çok fazla beğeni alması arzusuyla takipçilerinizin kafasını karıştıracak paylaşımlara girmemek gerekiyor. Sizin oluşturduğunuz marka değeriniz açısından da kafa karıştıracak bir süreç olabilir. Bu yüzden bu tarz paylaşımlardan kaçınmak gerekiyor.” dedi.

Akbayrak, şirket tarafında ise, bu kanalların kullanılması gerektiğini ancak yoğun bir şekilde hedefe ulaşmayı yansıtmadığını belirtti.

PAZARLAMA STRATEJİSİ SOSYAL MEDYAYA YANSITILMALI

Sosyal medya kullanırken iyi bir görsel kullanmanın çok önemli olduğunu vurgulayan Akbayrak, belirlenen pazarlama stratejisinin de birebir sosyal medyaya yansıtılması gerektiğini belirtti.

Akbayrak, “B2B firmalarında gücü temsil etmek çok önemlidir. Olabildiğince kurumsal bir dille ağırlıklı olarak güçlü şirket imajına yatırım yapmak gerekiyor. Şirket sayfalarını, şirketin içerisinde müşteri ile temasta olan istisnasız herkesin şirketi de etiketleyerek paylaşım yapması önemli. Küçük bütçelerle bazı paylaşımlarınızı da ön plana çıkarabilirsiniz.” dedi.

  
 

Güncelleme Tarihi: 26 Şubat 2021, 08:27
YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını