Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerden gelen soruları yanıtladı.

Pazarlama planlaması yaparken sektör olarak ihtiyaç duyulan verileri en sağlıklı nasıl temin edebiliriz? Sorusu üzerine değerlendirme yaptı.

Pazarlamada veri olmadan yola çıkmak mümkün değil mutlaka bir veriye ihtiyaç var diyen Akbayrak, genel bir pazar verisi yerine firmanın tercih edilmesini sağlayan konu ne ise onun üzerinden rekabet odaklı bir araştırmanın yapılması gerektiğini belirtti.

Akbayrak, “Burada en önemli kriter sizin pazardaki konumunuz. Eğer doğruya yakın bir veri elde edilemezse diğer rakamsal veriler bunun üzerine çok fazla bir şey inşa etmenize izin vermeyecektir.” dedi.

“HANGİ FARKIN ORTAYA KONULACAĞI BELİRLENMELİ”

Akbayrak, sektörel anlamda bu verilere ulaşılabilecek kurumların olduğunu ancak en değerli verinin hangi firmanın pazardan ne kadar pay aldığı bilgisi olduğunu belirterek eğer firma işe yeni giriyorsa nereden başlanacağı ve hangi farkın ortaya konulacağı konularının önemli olduğuna dikkat çekti. 

Akbayrak, “Bu durumda öncelikle hangi rakipten pay alacağınıza göre bir strateji belirlemek gerekiyor. Pazarı genişletmek için sizin ortaya koyabileceğiniz daha farklı stratejileriniz var mı? Bunlara karar vermek ve ardından ne tip rakamsal verilere ihtiyacınız var bunun peşine düşmek gerekiyor.” ifadesini kullandı.