Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Pazarlama kariyeri için tavsiyeleriniz nelerdir?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

B2B pazarlamada Türkiye'de çok önemli bir açık olduğunu ve şirketten şirkete pazarlamada kolay kolay yeni kaynakların yetişmediğini belirtti.

Akbayrak, “İlgili okullardan mezun olan arkadaşlarımız daha popüler alan olan B2C pazarlamayı tercih ediyorlar. Özellikle de çok medyatik markalarda, ön planda olan ajanslarda çalışabilmeyi önemsiyorlar. Bu işin B2B tarafını biraz zorlaştırıyor.” dedi. 

İŞ KAYNAĞINA İHTİYAÇ VAR

KOBİ’lerin yani hedef kitlesi şahıs değil şirketler olan firmaların sayısının çok daha fazla olduğunu belirten Akbayrak, buralara iş bulma olağının daha fazla olduğunu ayrıca iş kaynağına ihtiyacın da gerektiğini söyledi.

Akbayrak, “B2B pazarlamada, bu alanda kariyer yapmayı kesinlikle tavsiye ediyorum. Türkiye için çok önemli bir kazanım, her fırsatta dile getiriyorum. Hatta aldığınız eğitimin illa iletişim, pazarlama, reklamcılık olması gerekmiyor. Farklı alanda eğitim almış kişilerin de pazarlama alanında kariyer yapmalarını tavsiye ederim.” dedi.

Kişilerin böyle bir kariyer ile daha fazla para kazanabileceğini ve çok fazla mesleki tatmin olduğunu söyleyen Akbayrak, dijitalleşmenin de önemli olduğunu belirterek gönül verme ile yapılabilecek bir iş olduğunu vurguladı.