Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtladı.

Yüz yüze görüşmeler azaldığı için müşteri ile aramıza mesafe giriyor. Bu bağı koparmamak için neler yapılabilir? sorusu üzerine değerlendirmede bulunan Akbayrak, bu konunun mevcut ve potansiyel müşteri olarak iki farklı alanda incelemesinde fayda olduğunu belirtti.

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ GEREKİYOR

İş dünyasının zor dönemlerden geçtiği bu günlerde potansiyel müşteriler ile paydaş olmak gerektiğini vurgulayan Akbayrak, mevcut müşterilerle ise belirli süreler içerisinde işlerinin hangi düzeyde olduğu, katkı sağlanıp sağlanamayacağı veya yeni projeler üretme konusunda iletişime geçilmesinin önemine dikkat çekti.

Akbarak, yalnızca bu dönemde değil her zaman müşteriye satış odaklı yaklaşılmaması gerektiğini belirterek müşteri ilişkileri yönetiminin hiçbir zaman bırakılmaması gerektiğinin altını çizdi.

SEKTÖREL TEMAS KURULMALI

Bu dönemde özellikle ücretsiz olması sebebiyle sosyal medya üzerinden markayı gösterebilme ve mesaj verebilme konusunda potansiyel müşterilerle iletişimde yoğun bir çaba olduğunu söyleyen Akbayrak, “Bazı firmalar özgün içerikler ile bazıları ise dışarıdan hizmet satın alarak mesajlarını potansiyel müşterilere sosyal medya üzerinden vermeye çalışıyor. Tabi ki bir katkısı var ancak bunu herkes yapabiliyor.” dedi.

Mesajın verildiği andan itibaren ilk 48 saatte sürecin bittiğini belirten Akbayrak, potansiyel müşteri ile adetsel olarak ve farklı kaynakları aynı anda kullanarak sektör ile teması sürdürmek gerektiğini vurguladı.

Akbayrak hem geleneksel hem de dijital kanalları kullanarak pazarlama iletişimine yatırım yapılması gerektiğini sözlerine ekledi.