Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Bir pazarlama projesinin başarılı yada başarısız olduğu nasıl anlaşılır?” sorusunu değerlendirdi.

Pazarlama hedef belirleme ile başlar diyen Akbayrak, pazarlamanın bazen tutundurma bazen de rekabette yanlış algıyı değiştirmek için yapıldığını belirtti.

Her neyin geliştirilmeye ve değiştirilmeye ihtiyacı varsa ilk önce o strateji belirlenmeli ve belirlendikten sonra uygulamada hangi faaliyetlerin olacağına karar verilmeli diyen Akbayrak, dar alanda yapılan testler sonucunda uygulamaya geçilerek faaliyetlerde bir takım değişiklikler olup olmadığının kontrol edilmesi gerektiğini vurguladı.

PAZARLAMA İLETİŞİMİ SINIRLI OLUYOR

Akbayrak, “Strateji çok iyi oluyor. Bu strateji ile erişebildiğinizde ve potansiyel müşterilerinize karşı sıklıkla çıkabildiğinizde belli bir alanda siz İkna etmiş olabiliyorsunuz ama pazarlama iletişimi çok sınırlı oluyor. Strateji iyi ama ulaşma noktasında çok daha ketum davranıyor. Özellikle bütçeli reklam kanalları daha az kullanıldığı için biraz daha sürdürürse strateji daha fazla sonuç alınabilecek ama önce bütçede kısalım düşüncesiyle ne yazık ki o tam da değişmek üzere olan süreçte yönetilmemiş oluyor.” ifadesini kullandı.