Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen “Webinarlar hakkında ne düşünüyorsunuz?” sorusu üzerine değerlendirme yapan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, potansiyel müşterilere giden her kanalın önemli olduğunu belirterek webinarların da bu konuda mutlaka kullanılması gerektiğini söyledi.

MALİYETİ ZAMAN 

Ücretsiz bir iletişim modeli olduğu için son zamanlarda kişilerin webinarlara çok fazla odaklandıklarını belirten Akbayrak, “Markaların bu konuya gereğin fazla zaman harcadıklarını görüyoruz. Pazarlama iletişiminin webinar üzerinde önemli bir maliyeti yok ama bunun maliyeti zaman oluyor. Özellikle işlerin durgunlaştığı dönemlerde bu tarz etkinlikler çok fazla gündeme geliyor.” dedi.

EĞİTİM ODAKLI OLMALI

Müşteriye giden her yol gibi webinarların da bir iletişim şekli olduğunu belirten ve kullanılmasının gerektiğini söyleyen Akbayrak,  “Webinar kurgulanırken ağırlıklı olarak eğitimin kullanılması ve mevcut müşterilerle iletişimde kullanılması daha doğru olacaktır. Belirli ürünleri müşterilere iletme, onların işlerini genişletme, kolaylaştırma noktasındaki istişareler için kullanılırsa daha iyi sonuçlar veriyor. “ dedi.

Akbayrak, eğitim dışında, bir ürünün pazarlanması noktasında yapılan webinarların bir karşılığının olmadığını belirterek özellikle web seminerlerini mevcut müşteriler içerisinde önemli ve değerli bulduğunu sözlerine ekledi.