Eve İş Götürme programına konuşan Akretide KOBİ Danışmanı Banu Türksavaş, yeni yılda KOBİ’lerin neler yapması gerektiği üzerine Endüstri Radyoda değerlendirmede bulundu.

2020 yılının her anlamda bir kriz ortamı yarattığını belirten Türksavaş, Türkiye KOBİ’lerinin kriz ortamında nasıl hareket etmesi gerektiğini iyi bilen bir ekonomik bilgiye sahip olduğunu söyledi.

“ŞİRKET VERİLERİNİ İYİ ANALİZ ETMEK GEREKİYOR”

Tüm dünyanın bu krizi yaşadığını, Türkiye’nin üretim anlamında çok sıkıntı çekmediğini ancak dünya şirketlerinin kapalı olmasından kaynaklı ihracatta meydana gelen aksamaların bir takım sorunlar oluşturduğunu belirten Türksavaş, 2021 yılının bir önceki yıldan edinilen tecrübeler ile birlikte daha iyi bir tablo çıkaracağını vurguladı.

Bütün şirketlerin hem kendi şirket verilerine hem de rakip firmaların verilerine dikkat etmeleri gerektiğini söyleyen Türksavaş, “Tüm dünyada neler oldu, şirketler ne durumda diye geniş bir perspektiften bakmak gerekiyor. Sizin şirketinizin %10 daralması belki de sektörel anlamda büyük bir daralma olmayabilir. Hem hacimsel hem ciro anlamında bu verilerin iyice araştırılmasında fayda var.” dedi.

“ACİL PLAN AKSİYONLARI ALINMALI”

Her kriz bir fırsat ortamı yaratır bununla birlikte işletmelerin kaynaklarını çok iyi analiz etmeleri gerekiyor diyen Türksavaş, “Krizde fırsatçılık yapmamak lazım ama fırsatı da kaçırmamak lazım çünkü pandemi ile birlikte hiçbir şirket olduğu gibi kalmadı.” ifadesini kullandı.

Türksavaş pandemi döneminde satış kanalının nasıl kurulduğu ve var olan kaynaklardan yenilikçi çözümler üretilebilir mi konusunun önemine dikkat çekerek, pazarın yenilikçi şartlarına uygun şekilde hareket etmek gerektiğinin altını çizdi.

Türksavaş, bu durumlarda acil plan aksiyon durumlarının devrede olmasını gerektiğini belirterek stratejik planların içerisinde özellikle pazarlama planlarına önem verilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.