Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen “Pazardaki rakiplerimiz çok güçlü firmalar ise bu rekabeti nasıl yönetebiliriz?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

Pazarın liderleri kolay kolay sizin faaliyetlerinize cevap vermezler çünkü cevap verirlerse imajları açısından sağlıklı sonuçlar çıkmayacağını bilirler, bu da size kolaylık ve zaman kazandırır diyen Akbayrak, “Diyelim ki yeni başladınız ya da aslında sektörde varsınız, ürünleriniz birçok sektörde kullanılıyor ve birçok sektörde başarılı olmanıza rağmen bazı sektörlerde neredeyse hiç pazar payınız yok. Bu alanda da pazar payını küçük küçük artırmayı hedefliyorsunuz. Hiçbir söyleminiz lideri hedef alan bir söylem olmamalı. Mutlaka ortaya koyacağınız faydanın, o fayda ile müşterinize ve müşterinin müşterisine ne tip avantajlar sağladığınızı ön plana çıkaran çalışmalar yapmalısınız.” dedi.

EN AVANTAJLI ÜRÜN ÖN PLANA ÇIKARILMALI

Ürün çeşitliliğinin tamamını ortaya çıkarmak yerine size göre en avantajlı ürünü ön plana çıkararak, o ürünle birlikte bir pazarlama kurgusu yapabilirsiniz diyen Akbayrak, burada hem lidere savaş açmamış hem de faydaya odaklanarak tercih edilebilir bir konuma gelineceğini vurguladı.

Akbayrak, pazarlama iletişiminin bu şekilde kullanılmasıyla birlikte rekabetin başlamasının engelleneceğini ve ufak ürünlerin satılıyor olmasının kimseyi rahatsız etmeyeceği bir sürecin başlayacağını belirtti.

Başlatılan bu sürecin hiç çalışılmayan firmalar ile çalışma fırsatı yaratacağını söyleyerek müşteriler arttıkçada diğer ürünlerin satılmasının önünün açılacağını ifade eden Akbayrak, bu sürecin pazarda rekabet etmeyi düşünülen zamana kadar devam edeceğini de sözlerine ekledi.