Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen ‘Personel, iş ve güvenlik kıyafetleri üretimi yapan firmalar için pazar artırabilmenin yolları nelerdir?’ sorusu üzerine değerlendirme yapan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, potansiyel müşteriye ihtiyaç olduğunda hangi markanın tercih edileceğinin önceden sunulması gerektiğini belirtti.

SEKTÖREL PAZARLAMA ÖNE ÇIKMALI

B2B pazarlamada işin merkezine oturtulan sektörel pazarlama kavramının önemine dikkat çeken Akbayrak, “Potansiyel müşteri sizin hangi sektörlerde ne kadar iş yaptığınızla, iş kıyafetlerinizin müşteriler tarafından ne kadar kullanıldığı ile ilgilenmiyor. Onların ilgilendiği şey, ihtiyaç olduğunda iş kıyafetleri ile ilgili hangi markanın daha fazla kullanıldığı, deneyimli olduğu, başarı örneklerinin olduğu. Dolayısıyla burada sektörel anlamda bu işi anlatmak rekabet avantajı yönetiminden en avantajlı yöntem oluyor.” dedi.

PAZARLAMA İLETİŞİMİNİ SEKTÖRE UYGUN YAPMALI

Sektörel anlamda bu işi yapmanın nasıl olacağı üzerine de değerlendirmede bulunan Akbayrak, “Örneğin, restaurant iş kıyafetleri üzerine bir odaklanma ile onların ihtiyaçlarını karşılayabilecek sade bir web sitesi kurulabilir. Bu site üzerinde de o sektörde ne kadar iyi olduğunuzu anlatan yazı ile yapabilirsiniz.” dedi.

Markayı ayrı sektörlerde anlatmanın potansiyel müşterilerin sizin etkinliğinizi yoğun bir şekilde anlaması konusunda önünü açacak diyen Akbayrak, pazarlama iletişimini ve reklamları o sektöre uygun şekilde hazırlamanın markayı öne çıkardığını da sözlerine ekledi.