Etekteki Taşlar programına konuk olan  PCC Pdricma-PDR International Coaching Mentor Ing Academy Fakülte Lideri Yunus Emre Şentürk, müşteri deneyimi üzerine ST Endüstri Radyoda Hakan Ömer Gider’in sorularını yanıtladı.

“PARAYI DENEYİMLERE HARCAYIN”

Yüz yüze eğitimin verdiği tadı online eğitimlerde yakalamak çok zor diyen Şentürk, “Biz iletişimi çok kuvvetli olan bir toplumuz. Herkes online platforma ister istemez alışmak zorunda kaldı. O değişimi, dönüşümü ve belirsizlikleri ortadan kaldırıp hayatımızın bir parçası haline getirdik.” dedi.

Müşteriyi her zaman anlamak gerektiğini belirten Şentürk, bu yaklaşımın doğru olduğunu ve empati kavramının önemine dikkat çekerek müşteri memnuniyeti yakalamak adına birçok adım atılacağını ifade etti.

“KÜLTÜR YARATILMALI”

Uzun vadeli mutluluk için parayı materyallere değil deneyimlere harcayın diyen Şentürk, “1950'lerde ürün ile başlayan ve fiyatla devam eden sonrasında işin içerisine kalitelerin girdiği ve bunların deneyime dönüştüğü bir durumla karşı karşıya kalındı. Deneyim esasında 1998 yılında bir akademik çalışma ile hayatımıza girdi.” dedi.

Şentürk, kurumun içerisinde bir kurgu değil bir kültür yaratılması gerektiğini belirterek odağa müşteri konulduğu takdirde üretim şekli ve ürünün değişeceğini vurguladı.

“İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMAK ŞART”

Şentürk, her müşteri deneyiminin farklı olduğunu ifade ederek empati haritası oluşturulması ve müşterinin firma ile buluştuğu andan itibaren her temas noktasında neler yapıldığı konusunun maddeler halinde yazılması gerektiğini dile getirdi.

Şentürk, nelerin iyi yapılabileceğinin düşünülmesinin önemli olduğuna dikkat çekerek çok iyi bir dinleyici olmak gerektiğini de sözlerine ekledi.