Tunç Berkman ile 4P+1 programına konuk olan İntermobil Otomotiv Genel Müdürü Rıfat Perahya, çalışma faaliyetleri üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

LİDER MARKALARIN TÜRKİYE TEMSİLCİLİĞİ

İntermobil’in, kendi alanlarında lider olan otomotiv tedarikçilerinin temsilciliğini ve distribütörlüğünü yaptığını söyleyen Perahya, Türkiye’deki otomobil, kamyon, otobüs ve treyler üreticilerine, satış sonrasında faaliyet gösteren toptancı, perakendeci ve servislere hizmet verdiklerini belirtti.

Firmanın kuruluşundan itibaren, 65 yılı aşkın sürede, ticari faaliyetleri etkinlik alanının merkezine konumlandırdığını da vurgulayan Perahya, sektörde farklılaşmak ve daha kapsamlı bir hizmet sunabilmek için mühendislik ve tedarik zinciri yönetimi alanlarında da destek sağladığını belirtti.

Perahya, “Otomotiv sektöründe kendi alanlarında lider olan 15 tane yabancı markanın Türkiye’de temsilciliğini ve dağıtımını yapıyoruz. Hem parçaların satışı hem mühendislik hizmetleri hem de tedarik zincirleri yönetimini yapıyoruz. Uçtan uca hizmet verdiğimiz bir yapımız var.” dedi.

“SAHADA ÇALIŞMANIN FAYDASINI GÖRDÜM”

İşe ilk başladığında en çok sahada olmasının kendisine fayda sağladığını söyleyen Perahya, “Hangi işi yaparsanız yapın, o işin en sonunda ürünü kullanan ile birebir ilişkiniz olmadan o işe hakim olmanız mümkün değil. İlk başta, 6 ay boyunca Türkiye’nin her yerindeki servisleri gezdim. Bu 6 ayın sonunda 25 noktada yetkili servisimiz olmuştu. Sonrasında yine farklı projeler alarak 2009 yılında Almanya firması ile ortaklığa gittik.” açıklamasında bulundu.  

Perahya, bugün itibariyle 15 markanın hepsinin birbirini tamamlayan markalar olduğunu söylerken İntermobil olarak ithalat yaptıklarını belirtti.

"PAZAR PAYINA ODAKLANDIK"

Pandemi süreci çalışma faaliyetleri üzerine de değerlendirmede bulunan Perahya, şunları söyledi:

“Covid-19 tarafında herkes tek başına kaldı. İlk yaptığımız şey, insanı en öne koymak oldu ve ofisi kapatıp uzaktan çalışmaya geçtik. İletişimi koparmamak için her sabah 70 kişilik Skype grubuna yazmasını istedik. Amaç burada denetlemek değil, her sabah ofise gelindiğinde edilen sohbeti devam ettirmek idi. Normal zamandan daha fazla iletişim kurmaya özen gösterdik." dedi.

Ayrıca, parayı doğru yönetmenin önemine de dikkat çeken Perahya, "Her zaman yapmak istediğimiz ama hep zamansızlıktan yapamadığımız dijitalleşmeye geçmemiz gerek dedik. Bu alanda çalışmalara başladık. Bunların yanı sıra pazar payı üzerine çalışmalara başladık. Çok faydasını gördük. Satış odaklı olup negatif döngüye gitmektense müşterinin aldığı kadar pazar payını artırmaya gittik. " açıklamasında bulundu.

Programın tamamını buradan dinleyebilirsiniz.