Esra Baykal’ın hazırlayıp sunduğu Zamana Kafa Tutanlar programına Tazefikir Reklam Ajansı Başkanı Çağlar Gözüaçık konuk oldu. Gözüaçık, reklam sektöründeki hizmetleri ve yeni kampanyalarını ST Endüstri Radyoda anlattı.

Tazefikir Reklam Ajansının kuruluş hikayesini anlatarak söze başlayan Çağlar Gözüaçık, 15 yıldır reklam hizmeti verdiklerini, bünyesinde dijital reklam ajansı Tekno Fikir, dünyanın ilk sağlık uzmanları ajansı Healthy Net,  yapım şirketi Tims Production ve TikTok fenomenleri ajansı olan Tikmore’un bulunduğunu belirtti. Aynı zamanda ortağı oldukları Start-Up projelerinin de olduğunu belirten Gözüaçık, tekstil, kozmetik, otomotiv gibi farklı sektörlerden birçok markayla çalıştıklarını da sözlerine ekledi.

“DÜNYADA BU ANLAMDA YAPILAN EN KAPSAMLI SERGİ”

Tazefikir Reklam Ajansının partneri Abdi İbrahim Otsuka ile 6 yıldır farklı projelere imza attıklarını ve en son bir sergi deneyimi yaşadıklarını belirten Gözüaçık, dünyanın bu anlamdaki en kapsamlı sergisi olduğunu ve 6 bin yıllık insan ve ruh sağlığının 400 metrekarelik bir alanda 3 boyutlu canlandırıldığını ifade etti. Sergiyi 3 milyon kişinin izlediğini vurgulayan Gözüaçık, sanata olan merakı sebebiyle serginin küratörlüğünü yaptığını da sözlerine ekledi.  

Gözüaçık, “Ruh sağlığı ile ilgili ‘görmezden gelmeyelim’ çerçevesinde Amerikalı bir sanatçıyı Türkiye'ye getirdik. Mankenin üzerinde Galata Kulesini boyadık ve öyle bir sanatçılık ortaya koyduk ki orada. Baktığınızda Galata Kulesi'nin önünde sanki bir bukalemun gibi o mankenin kaynaştığını ve görünmez olduğunu fark ediyorsunuz. Sonradan onun bir insan olduğunu anlıyorsunuz. Bu kampanyada şizofreni hastalarının hayatta var olma mücadelelerini görmezden gelmeyelim, onlara destek olalım mantığıyla ürettik.” dedi.

“ÖYLE SÖYLEME’ KAMPANYASI İLE BİLİNÇLENECEĞİZ”

Bugün dilde damgalama üzerine yeni bir kampanya başlattıklarını ifade eden Gözüaçık, ruhsal hastalıkların olduğunu bilerek insanların söylemlerinde bu hastalıkların isimlerini kullandıklarını söyledi. Otistik, bipolar veya akıl hastası söylemlerinin günlük yaşantıda kullanıldığında hem kişilerin hem de yakınlarının bu söylemlerden olumsuz etkilendiklerine dikkat çeken Gözüaçık, ‘Öyle söyleme’ kampanyası ile insanların bilince sahip olacaklarını sözlerine ekledi. 

Gözüaçık,”Nasıl dilde toplumsal cinsiyet eşitliği ile ilgili kampanyalar varsa aynı bu şekilde akıl ve ruh sağlığı ile ilgili söylemlerde kendimizi eğitmemiz gerekiyor. Bu kampanya ile ilgili şimdiden çok iyi tepkiler alıyoruz. Öyle söyleme hashtagi ile twitter, instagram gibi sosyal medya mecralarından kampanyaya destek olabilirsiniz.” dedi.