Reel Piyasalar programına konuşan Delphi Technologies Satış Sonrası Türkiye, Kafkasya, Ortadoğu ve Afrika Bölge Direktörü Reşat Dumanoğlu, emisyon ve yakıt tasarrufu çözümleri üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

Otomotiv tedarikçisi olarak üretim kısmındaki temel değişikliklerin satış sonrası kısmada yansıdığını söyleyen Dumanoğlu, özellikle çevresel etkilerle beraber tüketici transferindeki değişimlerin de hem otomotiv üreticilerini hem de tedarikçileri etkilediğini belirtti.

Dumanoğlu, “Bizim gibi tedarikçi firmalar otomotiv üreticilerinin takip ettiği trendleri takip ederek ihtiyaçlarına cevap vermeye çalışıyor ve daha çevreci ve yakıt tasarruflu ürünler üretmeye çalışıyor. Bu zaten rakiplerinde önem verdiği bir konu.” dedi.

Özellikle araçlarda daha çok benzin ve dizel konuşulurken şimdiler de elektrikli araçların gündemde olduğunu söyleyen Dumanoğlu, üretim ve yatırım stratejilerinin de bu alanda değiştiğini belirtti.

CİDDİ YATIRIMLAR YAPILDI

Dumanoğlu, Delphi Technologies olarak  hedefleri arasında 2030 yılına gelindiğinde toplam cironun yüzde 45’inin elektrikli araçlardan geleceği ve bunun yanı sıra karbon nötr hedeflerinin de bulunduğunu söyledi.
Satış sonrasına güncel durumu özetleyen Dumanoğlu, sözlerine şöyle devam etti:

“Türkiye’de satış sonrası alanında bizlerin temsilcileri olan ve dağıtım alanlarımızda olan birçok büyük bayi ciddi yatırımlar yaptı. Müşteri noktalarına en hızlı şekilde ulaşabilmek ve hizmet verebilmek için bizim gibi tedarikçilerle çalışmaya devam ediyorlar. Bu noktada öne çıkan trendler ise, artık son tüketici oem kalitesindeki ürünleri doğru fiyatı ile kendisine en yakın noktaya talep ediyor.” dedi.

SEKTÖRDE HIZLI BİR TREND OLUŞTU

Pandemi sürecinde sektörde önce ciddi bir hareketsizlik yaşandığını söyleyen Dumanoğlu, “Satış sonrasında yapılan kilometre ve aracın hareket etme düzeyi bizim için çok önemli. Tahmin edebileceğiniz gibi binek araçlarda bu çok azaldı ancak taşıma, lojistik devam ettiği için etkin bir şekilde yükseldi. Ancak trend dediğimizde, pandemi ile beraber son tüketici toplu taşıma yerine, kendi araçlarıyla seyahat etmeye başladı.

Türkiye’de kur etkisi, vergi sistemi, satın alma gücünün farklı şekilde etkilenmesi ile beraber geçen yıl Avrupa’da özellikle araç satışları artarken Türkiye’de arttı. Bizi etkileyen şu oldu, birincisi piyasada araç fiyatlarının artması ile birlikte ikinci el araç fiyatları da arttı. Bu da sıfır olmayan araçların bakım hizmetlerine daha fazla önem göstermek demek. Tüm bunlar da, otomotiv satış sonrası sektörü tüketicilerin ihtiyaçlarına yanıt verebilecek düzeydeydi zaten, böylelikle hızlı bir trend de oluşmuş oldu.” ifadelerini kullandı.    

Programı buradan dinleyebilirsiniz.