Turgut Yüksekdağ ve Halit Bolkan’ın hazırlayıp sundukları Otomotiv’de Dün, Bugün, Yarın isimli programın da “Otomotiv Firmaları Neden Birleşiyor?” konusu konuşuldu. Yüksekdağ ve Bolkan yorumlarını ST Endüstri Radyo’da aktardı. 

Otomotiv sektöründe birden fazla markanın bir araya gelmesinin nedenleri ve sonuçları üzerine değerlendirme yapan Yüksekdağ ve Bolkan, bu işin 1900’lerin başında General Motors ile başladığı yorumunda bulundu. Otomobil markalarının ilk yıllardan itibaren her parçayı kendinin üretmediğini belirten Bolkan, “Eski dönemlerde bile özellikle Avrupa’da da var, arabanın gövdesini o zamanlar at arabası yapan şirketlerden alıyorlar. Bu üretime yani yolda üretimi götürebilme olayına odaklanıyor üreticiler. Daha o zamanlar da bile ortak parça kullanımı finansal açıdan tercih ediyorlar.” dedi. 

Otomobil pazarı büyüdükçe, talepler ve rekabet arttıkça yeni sınıflar ortaya çıktığını söyleyen Bolkan,  ne kadar çok ürün olursa o kadar çok arge ve maliyet olacağını; bununla birlikte, farklı tasarımların ortaya çıkacağını ve yatırım maliyetlerinin artacağını da sözlerine ekledi. 

Bolkan, “ Günümüze yaklaştıkça o kadar fazla donanım ortaya çıktı ki; yatırım maliyetlerini karşılamak ve rekabet de doğru fiyatta kalabilmek zorlaştı. Bu da en azından parça konusunda firmaların birleşmesini destekliyor.” ifadelerini kullandı.
Temel yapısı iyi olan ve kendini kanıtlamış parçalar üzerinde iyileştirmeler yaparak pazara sunmanın çok daha avantajlı olduğunu sözlerine ekleyen Bolkan, önemli olan durumun aracın performansı olduğunu da belirtti.