Ümit Öncel ve Yüksel Eminoğlu’nun hazırlayıp sunduğu E-Ticaret Dünyası programına konuk olan ProjeSoft Kurucu Ortağı ve CTO’su Cumhur Zümrüt, e-ticaretin teknik yönü üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

Sektörel bilgiler, müşteri potansiyeli, ürünün kullanım oranı gibi birçok bilginin sayısala dökülebildiğini ve internetin kullanılmaya başlandığı yıllardan itibaren bu bilgilerin var olduğunu belirten Zümrüt, bu bilgilerin doğru ve kurallara uygun bir şekilde yapılması, bir web sayfasının 2-3 saniyede açılabilmesi, uygun renklerin seçilmesi, mobil uygulamalar gibi birçok noktada iyi bir şekilde yapılması gerektiğini belirtti.

Zümrüt, tüm bu yapılacak işlemlerin perde arkasında, uygun bir şekilde çözülmesi gerektiğini ifade etti.

SOSYAL MEDYADAN SATIŞLAR ARTTI

Bu işlere başladığımızda sadece web sitesi yapmak yeterliydi ve katalog siteleri vardı. Sadece ürünlerin listelenmesi sonra da manuele geçirilmesi durumu hakimdi diyen Zümrüt, şu anda web sitesinden satış yapılabildiğini ve web sitelerini pazar yerlerine entegre ettiklerini belirtti.

Zümrüt, “Bunun yanı sıra B2B şeklinde satış yapan müşterilerimiz de var. Aynı zamanda son 1 buçuk yıldır da sosyal medyadan satışlar eklendi. Özellikle whatsapp satışı yapan müşteriler bir hayli arttı.” dedi.

BİR WEB SİTESİ OLMALI

Online satışta kullanılan kanallar üzerine de bilgiler veren Zümrüt, ilk önce müşterinin kendisine ait bir web sitesinin olması gerektiğini ve bilgilerin bununla yayıldığını ifade etti.

Ardından müşterilerin ve envanterlerin durduğu bir muhasebe programının da olması gerektiğini vurgulayan Zümrüt, sitedeki fiyat, stok gibi bilgilerin insan eli değmeden bağlanması gerektiğinin de altını çizdi.

Zümrüt, bir kişinin önce hangi mecrada, hangi sıra ile satış yapacağını belirleyerek işini büyütmeye gitmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.