E-ticaret üzerine Reel Piyasalar programında Çetin Ünsalan’ın sorularını yanıtlayan uSizy Türkiye Ülke Direktörü Mehmet Çankal, sektör üzerine Endüstri Radyoda değerlendirmede bulundu.

E-ticaretin özellikle pandemi süreci ile birlikte tüketiciler arasında hızla önem kazandığını belirten Çankal, “Hiç hayatında internetten alışveriş yapmamış insanlar bile alışveriş yapmaya başladı.” dedi.

Bu çerçevede hacimler büyüdükçe ve yeni kullanıcılar katıldıkça büyük bir problem olan iade sorununun katlanarak büyüdüğünü söyleyen Çankal,  “Bir taraftan pandemi gibi krizler e-ticarete fayda sağlarken diğer taraftan da sorunu büyütebiliyorlar.” ifadesini kullandı.

“TÜRKİYE’DE İKİNCİ BÜYÜK SEGMENTİ OLUŞTURUYOR”

Çankal, “Hazır giyim ve ayakkabı perakendesi global anlamda e-ticaretin en büyük pazar payını alıyor. 2.4 trilyon dolar olarak tahmin edilen global e-ticaret pazarında giyim ve ayakkabı perakende ticareti yaklaşık olarak 545 milyar dolarlık bir hacim ve %21 ile ilk sırada yer alıyor.” dedi.

Türkiye’nin dünyaya oranla penetrasyonunun daha düşük olduğunu belirten Çankal, giyinme ve ayakkabının yaklaşık 111 milyar TL'lik bir e-ticaret piyasasında 13.8 milyar TL'lik ve %12'lik bir pay ile seyahat ve tatil harcamalarından sonra ikinci büyük segmenti oluşturduğunu söyledi.

“%25’İ İADE EDİLİYOR”

Global pazarda e-ticarette en büyük sıkıntının iade işlemlerinden kaynaklandığını belirten Çankal, satışların ortalama %25’inin iade edildiğini  ve bu oranın %50’sinin de beden kaynaklı iadelerden oluştuğunu ifade etti.

İade işlemlerinin süreç ve maliyet konusunda ek bir yük teşkil ettiğini belirten Çankal, “uSizy olarak bu sürece çözüm getiren servislerimiz var. Temel çıkış noktası da beden tavsiyesi sunarak bu süreci optimize etmek. İşin temelinde teknoloji ve inovasyon söz konusu.” dedi.

“3 BOYUTLU MODELLEME YAPILIYOR”

Çankal, Big Data, makine öğrenme teknolojisi ve izomorfik algoritmalar ile çözüm ürettiklerini belirterek marka ne olursa olsun belirli beden kalıplarındaki ürünlerin bilgilerini üç boyutlu modellemeler üzerinden takip ettiklerini vurguladı.

Çankal, “Müşteri tarafında ise toplanmış bilgiler var. Bir arayüz aracılığıyla müşterinin boyu, kilosu, yaşı, göğüs ve bel yapısı gibi bilgileri saniyeler içerisinde topluyoruz.” dedi.