banner1049
x

ÖNCELİK MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

Bir şirketin uzun yıllar faaliyet gösterebilmesinin nedenlerinden birinin müşteri odaklı çalışmak olduğunu dile getiren The Brain Group Kurucusu Emir Kosif, güven unsurunun önemine dikkat çekti.

EndüstrideAra2

Zamana Kafa Tutanlar programında Esra Baykal’ın sorularını yanıtlayan The Brain Group Kurucusu Emir Kosif, şirketlerinin kuruluş hikayesini ST Endüstri Radyoda anlattı.

İstanbul'da 1945 yılında temelleri atılan şirketin inşaat, otomotiv, turizm, sigorta ve bilişim teknolojileri gibi alanlarda faaliyet gösterdiğini belirten Kosif, 1984 yılında BMW ailesine katılarak 1987 yılında İstanbul'un Anadolu yakasındaki BMW satış sonrası hizmetlerini  devreye aldıklarını ifade etti.

1993 yılında Antalya'da Türkiye'nin Anadolu'daki ilk modern BMW bayiliğini aldıklarını ve 1998 yılında Land Rover Mini’nin İstanbul ve Antalya bayiliklerini aldıklarını da kaydetti.

2002 yılında Avrupa’nın ilk çok katlı showroomu olan Kosifler Center’ın açıldığını belirten Kosif, bugün İstanbul’da yönetim, satış ve satış sonrası faaliyet gösterdiklerini vurguladı.

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİ SAĞLAMAK GEREKİYOR

Bir şirketin uzun yıllar ayakta kalabilmesinin doğru zamanda doğru yatırımlar yapılması ile orantılı olduğunu ve müşterileri memnuniyetinin sağlanması gerektiğini ifade eden Kosif, müşteri odaklılıktan doğan güven unsurunun son derece önemli olduğunu belirtti.

ŞEFFAFLIK VE GÜVEN ÇOK ÖNEMLİ

İkinci el araçlarda insanların ne olduğunu bilerek o aracı almak istediklerini dile getiren Kosif, kilometresi orijinal mi, beyan edilen tutumlar doğru mu gibi konularda şeffaflıkla yanıt alarak satın alma işleminin gerçekleşmesi gerektiğinin altını çizdi.

Her markanın yetkili servislerinden ve satış noktalarından bilgi almanın güven oluşması açısından önemli olduğunu kaydederken müşterinin her koşulda yanında olmanın da önemli bir ayrıntı olduğunu ifade etti.

TALEP FAZLA, STOK YOK

Pandemi döneminde tüm dünyada olduğu gibi sektörün olumsuz etkilendiğini belirten Kosif, 2019 Kasım ayında ciddi bir talep artışıyla birlikte stok sorunu yaşandığını ancak tam Mart ayı gibi düzelecek iken corona virüsünün çıkması ile birlikte üretimlerde aksamalar olduğunu dile getirdi.

Kosif, taleplerin Türkiye genelinde pandemi sürecinde de artış gösterdiğini fakat talebi karşılama konusunda sıkıntılar yaşandığını belirtirken yine geçen yıla oranla iyi durumda olduğunu ve stok durumu çözüldükçe artışla faaliyetlerine devam ettiklerini sözlerine ekledi.

Güncelleme Tarihi: 08 Aralık 2020, 17:30
YORUM EKLE

Enerji Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler