OKUYUCU KİTLESİ EN ÇOK BİLİM VE TEKNOLOJİDE

Doğan Burda Yönetim Kurulu Murahhas Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı Cem Başar, medya sektöründeki çalışmaları ve dergi yayıncılığını değerlendirdi. 

EndüstrideAra - Haber Detay

Tunç Berkman ile 4P+1 programına konuk olan Doğan Burda Yönetim Kurulu Murahhas Üyesi ve İcra Kurulu Başkanı Cem Başar, medya sektöründeki çalışmalarını ve dergi yayıncılığı üzerine bilgiler verdi.

Medya sektörünü değerlendiren Başar, günümüzde dünya çapında %50 oranında televizyonun aktif olarak kullanıldığını ardından dijitalin geldiğini belirtti. Ancak gelişen teknoloji ile birlikte dünyada çoğu ülkede dijitalin televizyonu geçtiğini belirten Başar, dijitaldeki büyümenin devam edeceğini ve medya sektörünü etkileyeceğini de ifade etti. 

"PANDEMİDEN EN ÇOK ETKİLENEN SİNEMA OLDU”

Pandemi sürecinin tüm sektörler üzerinde etki ettiğini ve kullanım alanlarını değiştirdiğini belirten Başar, dijital ve televizyon kanalının etkinliklerini arttırırken özellikle sinemada çok ciddi gerilemelerin olduğunu kaydetti. 
Başar, “Medya yani televizyon, dergi, dijital gibi alanlar hiçbir zaman yok olmayacak ancak etkinlikleri değişecek. Kullanım şekilleri ve tüketim açısından farklılıklar olacak.” dedi.

“SEKTÖRDE ÖNEMLİ BİR PAYIMIZ VAR”

Dergi sektörünü değerlendiren Başar,  Doğan Burda Yayıncılık olarak 82 dergi ile sektörde  önemli bir paylarının olduğunu belirtti. Ürün çeşitliliğinin sektörde ciddi yer tuttuğunu ve bu ürün çokluğunun insanları her zaman daha fazla alıcıya yönlendirdiğini ifade etti.

Başar, dergi yayıncılığından çok içerik yayıncılığına yönelmeye çalıştıklarını belirterek politika ve spor haricinde bütün alt segmentlerde içerik ürettiklerini vurguladı. Doğru içeriğin bulunduğu takdirde insanların dergi okuduklarını ve en çok satan dergilerinin de teknoloji ve bilim konulu olduğunu kaydetti. Başar, sosyal medyada 50 binden 500 bine kadar takipçisi olan marka bazında sitelerinin olduğunu da belirtti. 

“ABONELİK KONUSUNDA SİSTEM YETERLİ DEĞİL”

Dergilere abone olma konusunda Türkiye’nin çok aktif olmadığını düşünen Başar, abonelikte dezavantaların yaşandığını belirtti. Dağıtım şirketlerinin istenilen performansta ve fiyatta olmadığını söyleyen Başar, dergiye abone olmak isteyen kişilerin kendi sitelerinden ve farklı mecralardan sipariş verebileceklerini ve kargo ücretini Doğan Burda’nın karşıladığını ancak sistemin pahalı olması sebebiyle istenilen sonuca ulaşılamadığını ifade etti. 

Başar, abonelik sisteminde tüketicinin dergi çıktığı gün elinde olmasını istediğini ancak gerek dağıtım şirketlerinden gerekse dergiyi basıma geç vermekten kaynaklı bunun mümkün olmadığını ve sürenin uzayabileceğini de sözlerine ekledi. 
 
 
 

Güncelleme Tarihi: 27 Kasım 2020, 09:41
YORUM EKLE

Radyo

Proses Zirvesi

Dergiler