banner1322
x

NÖROPAZARLAMADA VERİLEN MESAJ AÇIK VE NET

Neuromar-Neurons İnc Türkiye Temsilcisi, Nöropazarlama Danışmanı Seda Genç, “Nöropazarlama subliminal reklamcılık ile karıştırılmamalıdır. Burada verilen mesaj açık ve net.”

NÖROPAZARLAMADA VERİLEN MESAJ AÇIK VE NET
Endüstri 40 Zirvesi

Eve İş Götürme programına konuşan Neuromar-Neurons İnc Türkiye Temsilcisi, Nöropazarlama Danışmanı Seda Genç, nöropazarlama üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

Nöropazarlamanın, nörobilim ve pazarlamayı bir araya getirerek ortaya çıktığını söyleyen Genç, nöropazarlama kavramını şöyle açıklıyor;

“Tüketicilerin belli bir reklam ve pazarlama mesajına maruz kaldığında, beyninin neye nasıl tepki verdiğini anlayarak ve yaptığımız çeşitli biyometrik ölçümlerle bunu ölçümleyerek, pazarlama ve iletişim stratejilerini iyileştirmeye çalışıyoruz. Yani klasik pazarlamadan farklı olarak, insanlara soru sorarak değil aslında beynin gerçek tepkilerine odaklanarak, gerçek cevabı açığa çıkarmaya çalışıyoruz.” dedi.

VERİLEN MESAJ AÇIK VE NET 

Nöropazarlamanın subliminal reklamcılık ile karıştırılmaması gerektiğine dikkat çeken Genç, insanlara belli bir mesaj vererek ve o mesajı gizleyerek, bir şekilde insanların algılarına etki etmek gibi bir durumun söz konusu olmadığını, nöropazarlamada kullanılan yöntemlerin tamamen bilimsel olduğunu belirtti.

Genç, “Verilen mesajlar açık ve nettir. Elbette pazarlamanın doğası gereği verilen mesajın ikna edici olmasını isteriz ama bizim yaptığımız şey temelde, stratejiden önce araştırmayı yürütmektir.” ifadelerini kullandı.
Araştırmalarla elde edilen bulgularda beyin neye nasıl tepki veriyor, hangi insanlar hangi ürün ve hizmete karşı duygusal bir ilgi duyuyor ya da verilen mesaj yeteri kadar etki ediyor mu gibi soruların cevabını açığa çıkarmaya çalıştıklarını kaydetti.

ELDE EDİLEN CEVAPLAR GERÇEKÇİ VE GÜVENİLİR

Nöropazarlamanın şirketlere katma değeri üzerine de bilgiler paylaşan Genç, yapılan çalışmalarda içgörü açığa çıkarırken gerçek cevaplara odaklandıklarını vurguladı.

Klasik araştırmalardan farklı olarak elde edilen cevapların daha gerçekçi ve güvenilir olduğunu söyleyen Genç, bu noktada pazarlama için ayrılan bütçelerin boşa gitmediğini de belirtti.

Genç, “Biz pazarlamacıların temelde anlamaya çalıştığı şey, tüketicilerin motivasyonlarıdır. Bir ürün sunuyoruz, bir hizmet ortaya çıkarıyoruz. Bu ürün ya da hizmet bir satın alma niyeti yaratıyor mu? Aslında direkt olarak bunu gözlemleyebiliyoruz. Motivasyonları anlıyoruz, duyguları açığa çıkarabiliyoruz, hangi mesajların dikkat çekip çekmediğini tespit edebiliyoruz. “ dedi.

Günümüzde büyük verinin özellikle KOBİ’ler için odak noktası haline geldiğini söyleyen Genç, büyük verinin dışında kalan, açığa çıkarılamayan bazı soruların cevaplarının da nöropazarlama ile verilebileceğini belirtti. 

Programı buradan dinleyebilirsiniz.

Güncelleme Tarihi: 20 Mayıs 2021, 08:25
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Enerji Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını