Etekteki Taşlar programına konuşan Eğitmen, Danışman ve Yazar Kayhan Yıldırım, satışta müzakere üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

Satış eğitimleri satışları arttırır, müzakere eğitimleri karlılığı arttırır diyen Yıldırım, müzakere içeriklerinde karlılık ve sürdürülebilirliğin önemli olduğuna dikkat çekti. 

Günümüzde müşterilerin daha bilgili olduğunu ve rakiplerin fazlalaştığını söyleyen Yıldırım, “Artık müşteriler ne istediklerini biliyorlar. Dolayısıyla bunun farkında olmak lazım. Faydayı ortaya çıkarma gibi konular gün geçtikçe müşteriler tarafından yapılmaya başladı. Yani satışın bu kısmı artık müzakereye dönüyor diyebiliriz.” ifadelerini kullandı.

Yıldırım ayrıca, karşı tarafa kazandığı hissettirildiği anlarda daha çok kazanç sağladığını da belirtti.

İTİRAZI HAYIR İLE GERİ ÇEVİRMEMEK GEREKİYOR

İtirazın bir müzakerecinin en çok istediği şeylerden biri olduğuna dikkat çeken Yıldırım, “Karşıdaki kişi itiraz etmiyorsa büyük bir sorun var demektir.  Ben en çok itiraz etmeyen karşı taraftan korkarım ve genelde de sonradan çok büyük problemler çıkartır o kişiler. O yüzden müşteri itiraz etmiyorsa, onu itiraz etmeye teşvik edin, sorun, sorgulayın. “açıklamasında bulundu.

Yıldırım, yapılacak en kötü durumun ise gelen itirazın müzakere sürecinde hayır ile geri çevrilmesi olduğunu vurguladı.

Programı buradan dinleyebilirsiniz.