MÜŞTERİLERLE DUYGUSAL BAĞ KURMAK SATIŞI ARTIRIYOR

Markaların tüketiciyle duygusal bağ kurmasının satın almada etkisinin önemli olduğunu söyleyen Nöropazarlama Uzmanı Murat Mercan, marka hikayesi oluşturmanın kalıcı etki bıraktığını belirtti.

Robot Zirvesi

Satış 4.0 Dünyası programına konuk olan Satın Alma Davranışı ve Nöropazarlama uzmanı Murat Mercan, marka algısının tüketici davranışları etkileri üzerine ST Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

Nöropazarlamanın birinci kuralının insanlarla bağ kurmak olduğunu belirten Mercan, birçok global markanın duygulara dokunduğu anda kişileri de etkilediğini ve kişilerin markaya bağlanmaya başladığını ifade etti.

Mercan, “Markalar bunu koku, müzik, reklam kampanyaları hatta kullandıkları renk tonları ve yazı tipine göre ayarlıyorlar.” dedi.

DUYGULARA DOKUNMANIN ETKİSİ

Bağ kurmanın yöntemleri üzerine de bilgiler veren Mercan, “Hikaye anlatmak denen yeni bir kavram gelişti. Beynimizde hafıza merkezi denen bir yer var. Sadece burası değil, duygusal etki yaratan, kalıcı izler bırakan hafızanın bir kısmı da amigdala denilen bölge ve hayati bir noktada yer alıyor. Eğer kişide duygusal bir iz bırakabilirseniz bu amigdalaya kaydoluyor. Markaların hepsi bunu kullanıyor. Bir markanın hikayesini tartışmak, logosu neden böyle diye düşünmek bile kullanıcılar arasında hayranlık duymaya, kalıcı etki bırakmaya ve onu satın almaya neden oluyor. Dolayısıyla en büyük anahtar duygu yaratabilmek.” dedi.
 
 
 

Güncelleme Tarihi: 22 Ocak 2021, 08:33
YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler