banner1322
x

MÜŞTERİ POTANSİYELİ İÇİN ÖNCE DATA OLUŞTURULMALI

Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, yeni başlayan firmaların müşteri portföyü oluşturmak için yapılması gerekenleri ST Endüstri Radyoda anlattı.

Makine Zirvesi

Recep Akbayrak ve Gözde İpek’in hazırlayıp sundukları Şirketler Arası Pazarlama programında yeni başlayan firmaların müşteri portföyü oluşturmak için yapılması gerekenler konuşuldu. Akbayrak sizlerden gelen soruyu ST Endüstri Radyoda yanıtladı.

Yeni başlayan firmalar için müşteri potansiyeli ve portföy oluşturma aşamasında neler önerirsiniz?

B2B pazarlamanın özünde hedef kitleyi belirleyip data oluşturmak var. Müşteri potansiyelinin kimler olduğu ile ilgili bir araştırma yapmak durumundasınız.

MUTLAKA HEDEF KİTLE BELİRLENMELİ

Örneğin bir çimento işi olsun bu. Türkiye geneli çimento fabrikalarının nerede olduğunu aramanız gerekiyor. Artık işiniz biraz daha kolay. Dijital dünyada hemen bulabilirsiniz.  

Sadece fabrika değil merkez tarafı da önemli. Diğer sektörler için de aynı durum geçerli. Bu konuda sizinle ilgili kimler olduğunu sosyal medya platformlarından bulabilir ve davet gönderebilirsiniz. 

Bu süreç biraz meşakkatli gözükebilir ancak sizin için ast olan sektör her ne ise mutlaka ama mutlaka hedef kitlenizi mutlaka bulmanız gerekiyor.

MARKA HAKKINDA BİLGİ VERİLMELİ

Bulduktan sonra mutlaka bu kişilere ulaşabileceğiniz  iletişim kanallarını aynı anda kullanmayı prensip edinmeniz gerekiyor. Bu da nasıl olacak, önce test edeceksiniz. Lütfen telefon açıp bir şeyler anlatmayın. Yani markanız hakkında bilinmeyen bir şeyi anlatmak artık iş dünyası için zor bir durum. İnsanlar artık bu konulara eğilim göstermiyor. 

Onun yerine pazarlama ile markanız hakkında bilgi vermeniz gerekiyor. Bir strateji oluşturmanız lazım. Rakipleriniz arasında durum nedir incelemelisiniz. Neden onları değil de sizi tercih etsinler bu soruya cevap bulmak lazım.

PAZARLAMA STRATEJİSİ OLUŞTURULMALI

İşin özünü anlattığınız bir cümle ile iddianızı kanıtlayan kısa bir cümle gerekiyor. Ardından bütün kibarlığınız ile bilgi vermenizi tercih eder, iyi günler dilerim kıvamında mail atmanız gerekiyor. Hiç cevap gelmediyse, olmadı. Bir alan daha oluşturup mutlaka yenileyin. 

En azından %5’ler kadar veri geldiyse artık biraz pazarlama stratejinizi oluşturdunuz demektir. 

Daha sonra iletişim kanallarını kullanarak reklam verin.  
  
 
 

Güncelleme Tarihi: 20 Aralık 2020, 20:07
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını