Esra Baykal’ın hazırlayıp sunduğu Zamana Kafa Tutanlar programına konuk olan Penti CEO’su Mert Karaibrahimoğlu, iç giyim sektörü üzerine ST Endüstri Radyoda bilgiler verdi.

1950’li yılların sonunda Öğretmen Çorap olarak sektöre giriş yaptıklarını belirten Karaibrahimoğlu, üretimlerinin önce iç piyasada başladığını daha sonra kendi üretim tesisi ile birlikte yurtdışına açılmayı hedeflediklerini kaydetti.

“YURT İÇİNDE 400 MAĞAZAMIZ VAR”

Yine 2000’li yılların başında özellikle alışveriş merkezlerinin yatırımları ile birlikte gelişmeye başlayan perakendeye geçiş sürecine geçildiğini belirten Karaibrahimoğlu, bu mağazalaşma ile birlikte kategorilerin de gelişmeye başladığını ve Öğretmen Çorap’tan Penti’ye doğru bir markalaşma yaşandığını belirtti.

Penti olarak hem iç giyim, çorap, pijama gibi birçok ürünle yurt içinde 400 yurt dışında ise 200 mağazası bulunduğunu ve bulunduğu her coğrafyada kadına değer katmak için uğraşan dev bir markaya dönüştüğünü belirten Karaibrahimoğlu, “60 yıllık tarihe baktığınızda sürekli kendini güncelleyen, müşteriyi analiz eden ve ona göre çalışmalar yürüten bir marka haline geldik.” dedi.

“MEKANIN BÜYÜKLÜĞÜ ÇOK ÖNEMLİ”

Dünya perakendesi 1993-94’lerde başlayan bir değişimin içerisinde ve pandemi süreciyle birlikte bu daha hızlandı diyen Karaibrahimoğlu, “Geçmişe baktığımızda ortalama 45 m² alanlardan en son açtığımız mağazalar 500 m²’ye kadar çıkan bir büyüme söz konusu. Özellikle mağazada insanların çok kolaylıkla alışveriş yapabilecekleri, rahat edebilecekleri bir ortamdan bahsediyoruz. Bunun da olmazsa olmazı girdiğiniz mekanın büyüklüğüdür.” dedi.

Karaibrahimoğlu, yaklaşık 7 yıldır online için yatırım yaptıklarını belirtirken müşterinin istediği yerden istediği ürüne ulaşabilme hedefine uyan faaliyetler yürütmeye çalıştıklarını ifade etti.