MÜŞTERİ GÖRÜŞLERİNİ ALMAK İÇİN HANGİ YÖNTEM KULLANILMALI?

Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, anket çalışmalarında müşteri görüşlerini almak için kullanılması gereken yöntemler üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

Enerji Zirvesi

Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen “Müşteri görüşlerini almak, anket çalışmaları yapmak için telefon mu, mail gönderimi mi daha iyi sonuç verir?” sorusu üzerine değerlendirmede bulunan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, her iki yöntemi kullanmanın da yararlı olduğunu söyledi.

Akbayrak, “Öncesinde bir mail ile bilgilendirme, arkasından zaten cevap verenler olacaktır. Dönüş yapmayanları da telefonla aramak mutlaka fayda sağlayacaktır.” dedi.

DATA GENİŞ İSE TEST YAPILMALI

Bu dönüş oranlarının firmanın sektörüne ve kullanıcının departmanına göre değişiklik gösterdiğini söyleyen Akbayrak, bu durumda data geniş ise yöntemi belirlemeden önce ufak bir alanda test yapmanın önemli olduğunu vurguladı.

Akbayrak, “Örneğin, cari içerisinde 3 bin civarında firma olduğunu varsayalım. Bir 100’lük dilim belirlenebilir. Bu 100 kişiyle önce mail ile iletişim kurulur, bir süre beklenir. Yaklaşık 2 gün kadar bekledikten maile ne kadar geri dönüşler olduğuna bakılır. Eğer geri dönüşler istenilen verilerde değilse telefon ile aranır. Bunlar bize bir veri verecek.” dedi.

Eğer daha fazla firmadan görüş almayı gerektirecek bir anket ise daha uzun süreye yayılarak her iki yöntem de birkaç kez kullanılabilir diyen Akbayrak, kişisel verilerin korunması durumuna da dikkat etmek gerektiğini sözlerine ekledi.
 
 

Güncelleme Tarihi: 06 Şubat 2021, 14:06
YORUM EKLE

Robot Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını