Eve İş Götürme programına konuşan Business Alchemist İş Geliştirme Lideri Dr. Melik Karabıyıkoğlu, pandemi de e-ticaret üzerine ST Endüstri Radyoda değerlendirmede bulundu.

Tüketiciler bu süreçte mobil ticareti veya e-ticareti biraz da olsa öğrendiler diyen Karabıyıkoğlu, bugün genel itibariyle en kapalı olunan dönemlerde bile e-ticaretin maksimum %12’ler seviyesine çıkabildiğini kaydetti.

“BAZI FİRMALAR ÖNE ÇIKTI”

Belirli ürün gruplarının ön planda olduğunu belirten Karabıyıkoğlu, özellikle gıdanın tercih edildiğini ve eve ürün getiren bir takım firmaların ön plana çıktığını ifade etti.

Daha önce perakendenin özellikle e-ticaret anlamında tüketiciye dokunduğu zamanlarda dünyanın hiçbir yerinde %50’leri bulamayacağını söylediğini belirten Karabıyıkoğlu,  bugün e-ticaretin kalbi kabul edilen Amerika’da bile birkaç sektör haricinde bu oranın %50’lerin altında kaldığını vurguladı.

“SOSYALLEŞMEYE İHTİYAÇ VAR”

Karabıyıkoğlu, insanların sosyalleşmeye ihtiyacı olduğunu ifade ederken AVM’lerin bu süreçte kapıları ilk açıldığında 3 milyon insanın alışveriş yaptığını belirtti.

Perakende denilen şeyin sosyalleşme ile ilgili olduğunu ve sadece alışveriş yapmaktan ibaret olmadığını vurgulayan Karabıyıkoğlu, insanların bu süreçte telefon ve tabletleri fark ederek çeşitli uygulamalar ile tanışıp aydınlandıklarını ifade etti.

“MÜŞTERİ DENEYİMİ ÖN PLANA ÇIKTI”

Her firmanın neredeyse bir e-ticaret sitesinin olduğunu belirten Karabıyıkoğlu, “Firmalar, etkin ve verimli satış yapılıp yapılamadığını bu süreçte test etmiş oldu. Müşteri deneyimi ön plana çıktı.” dedi.

Karabıyıkoğlu, satıştan çok pazarlamanın konuşulması gerektiğini de belirterek satış ve pazarlamanın birlikte gitmediği zaman sürecin doğru olmadığını ve firmaların pandemide bunun farkına vardıklarını sözlerine ekledi.