banner1049
x

MÜHENDİSLİK HİZMETLERİNDE PAZARLAMA NASIL OLMALI?

Mühendislik hizmetlerinde pazarlamanın nasıl yapılması gerektiği üzerine bilgiler veren Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak,  merkeze, müşterinin müşterisini almak gerektiğini belirtti.  

EndüstrideAra1

Endüstri Radyoda Şirketler Arası Pazarlama programında konuşan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, mühendislik hizmetinde pazarlamanın nasıl olması gerektiği üzerine açıklamalarda bulundu.

Mühendislik hizmetleri üzerinden bir pazarlama örneği oluşturan Akbayrak, öncelik olarak beyaz eşya, otomotiv, demir çelik gibi bir hedef kitlesi oluşturulması gerektiğini belirtti.

Hedef kitlesinde olan firmaların datasına ulaşmak gerektiğinin altını çizen Akbayrak, hedef kitle içerisinde kişilere ulaşmanın gerektiğini bunun için de sosyal medya kanallarının kullanılabileceğini ifade etti.

Akbayrak, “Büyük alıcılarda şirket içerisinde satın alma süreçlerine dahil olan kişi sayısı ortalama 5.4,  yani siz ortalama 5 kişiyi ürünlerimizden haberdar ediyor olmalısınız.” dedi.

"MERKEZE, MÜŞTERİNİN MÜŞTERİSİNİ ALMAK GEREKİYOR"

Hedef kitleye sunulacak ürün ve hizmetlere odaklanmadan önce müşterinin müşterisine odaklanmayı öneriyoruz diyen Akbayrak, “Bir uygulama yapıldığında firmanıza nasıl bir kâr marjı sağlayacağını değil, müşterinizin müşterisine nasıl bir katma değer sağlayacağınızı merkeze almak gerekiyor. Merkez de sizin firmanız olmamalı. “ dedi.

Akbayrak, “Örneğin, otomotiv sektöründe ben nasıl otomobili kullanacak kişinin yerine bir şey planlayabilirim? diye sorarsanız. Şöyle, pazarlama iletişimi dili ile sizin ürününüz, hizmetiniz veya mühendislik uygulamanız kullanıldığında, araç üzerinde ekstra nasıl bir imkan sağlayacak ise bunu pazarlama dili ile ortaya koyabilirsiniz. “ifadesini kullandı.

"PAZARLAMA İLETİŞİM DİLİ ÖNEMLİ”

Akbayrak, müşterinin müşterisine üretilen çözümün merkeze alarak, kendi müşterinize bunu bir dille anlatmanın pazarlama iletişimi dili olduğunu belirtti. 

Pazarlama iletişimi yaparken mümkünse bir slogan olmasını ve bu sloganı en basite indirgemenin yolu olmalı diyen Akbayrak, bu çalışmaların önce bir hikayeye dönüştürülmesi gerektiğini ve oluşturulan hikayenin bir metin haline getirilmesini gerektiğini kaydetti.

Sloganın 5 kelimeyi geçmemesinin daha akılda kalacağını belirten Akbayrak, oluşturulan içeriğin ve metnin çeşitli iletişim mecraları yardımıyla hedef kitleye ulaştırılması gerektiğinin altını çizdi.
 
 
 

Güncelleme Tarihi: 02 Aralık 2020, 19:25
YORUM EKLE

Enerji Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler