“MASADA YENİ NESİLLERE YER AÇIN”

Firma düzeyindeki gerçekçi dönüşüm üzerine değerlendirmelerde bulunan Adisa Danışmanlık Kurucusu Hüseyin Adanalı, en önemli adımın iş modelini planlamak ve sürekliliğini sağlamak olduğunu belirtirken yeni nesillere fırsat vermenin de iyi sonuçlar getireceğini vurguladı.

Medya

ST Endüstri Radyoda Çetin Ünsalan’ın hazırlayıp sunduğu Reel Piyasalar programına konuk olan Adisa Danışmanlık Kurucusu Hüseyin Adanalı bireysel ve firma düzeyindeki gerçekçi dönüşümün nasıl olması gerektiği üzerine bilgiler verdi. 

Pandemi sürecinden dolayı özel bir dönemden geçtiğimizi belirten Adisa Danışmanlık Kurucusu Hüseyin Adanalı, dünyanın bu konuya hazırlıksız yakalandığını ve hem gelişmiş ülkelerin hem de gelişmekte olan ülkelerin aynı zorlu süreçten geçtiğini vurguladı.

“DEĞİŞİME AYAK UYDURMAK GEREKİYOR”

Covid-19 öncesi özellikle dijitalleşme ile birlikte gelen uygulamaların yeni fırsatlar ve yenilikler getirdiğini 1990’lı yıllardan itibaren bildiklerini ve Amerika, Avrupa, Çin, Hindistan gibi ülkelerdeki küresel şirketlerin bu anlamda çalışmalar yaptıklarını dile getiren Adanalı, Türkiye’nin bu anlamdaki konumunu adaptasyon sürecinde olan ülkeler sınıfında tanımladı. 

Adanalı, bu değişimin ve dönüşümün kısa süreli yaşanmayacağını, sadece refleks vermenin yeterli olmadığını ve sistematik bir şekilde sabırlı adımlar atılması gerektiğini sözlerine ekledi.

“İŞ MODELİNİ PLANLAMAK EN ÖNEMLİ ADIM”

Değişim ve dönüşüm aşamasında değişik yöntemler olduğunu belirten Adanalı bu değişim ve dönüşümü işletmeler açısından şu şekilde değerlendiriyor, “işletmeler açısından bakıldığında, iş modelini kurmak en önemli ve ilk yapılması gereken adım. İşletmelerin çoğu o dönemde popüler hangi konu ve semt varsa oraya dükkan açıyor. Ancak müşteri potansiyeli var mı, müşteriye sunduğu hizmet ve kalite nasıl olacak, ürün ve hizmeti hangi yönüyle sunmalı gibi sorulara cevap bulmadan adım atılıyor. İşin temelde planlanmaması da sonraki süreçlerde sıkıntılar yaratıyor.” dedi.

Ülkemizde çok fazla girişimci insan olduğunu belirten Adanalı, girişimcilik ve bir fırsatı aklımıza getirmek kadar müşteriye ulaştırabilecek bir değer önerisiyle bunu şekillendirmek ve bunu sürekli kılmanın önemine de vurgu yaptı.

“KOBİ PATRONU HAYATININ MERKEZİNE İŞİNİ KOYMALI”

Adanalı, “İyi bir değişim istiyorsak KOBİ özelinde, patron hayatının merkezine işini koymalı ve sıkı bir şekilde çalışmalı. Daha sonra yetenekli insanları şirkete çekmek ve insan kaynaklarını bu yönde geliştirebilmek çok önemli. “ dedi.
Orta ölçekli firmalarda da temel problemin kurumsallaşmak olduğunu ifade eden Adanalı, patronların işini devam ettirmek ile birlikte masada yeni nesillere yer açması gerektiğinin altını çizdi. 
 

Güncelleme Tarihi: 20 Kasım 2020, 11:43
YORUM EKLE

Radyo

Festo - Ana Sayfa

Dergiler
Partnerler