Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen ‘Her şirket için slogan mutlaka olmalı mıdır?’ sorusu üzerine değerlendirme yapan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, kişilerin marka ilk akla geldiğinde hangi sektörde olduğunu anlaması ve markanın rakiplerden ayrıştırması için önemli olduğuna dikkat çekti.

SLOGAN KONUSUNDA BEKLENTİYE GİRİLİYOR

B2B’de, hedef kitlesi şirketler olan firmalarda slogan konusuna ciddi zaman ayrılmasından dolayı kişilerin bir beklenti içerisine girdiğini belirten Akbayrak, “Ortaya atacağınız slogan bir marka iddianızdır. Bu marka iddiasını destekleyebilecek standartlarda bir şey ile yola çıkmak önemlidir. Marka konumlamasının net, hangi sektörde olduğu ve markanın ne ile farklılaştığını belli eden bir slogan en iyisi olacaktır.” dedi.

BİLİNİRLİK ARTIRILMALI

Ortaya çıkan slogan çok sanatsal olsa da ve çevreniz beğensede yapacağınız faaliyetler ile ortaya attığınız iddia uyuşmuyor ise bu işinizi zora sokacaktır diyen Akbayrak, yeni firmalar için slogan üretmeden önce sektördeki bilinirliğin artırılması gerektiğini vurguladı.
Akbayrak, “Bilinirliği artırırken slogan işi daha da kolaylaştıracaktır ama slogan bulmak için beklemenize gerek yok.” dedi.

Akbayrak, bir slogan akabinde marka vaadi sonrasında da marka vaadini destekleyici faaliyetler gerektiğini sözlerine ekledi.