Zamana Kafa Tutanlar programına konuk olan Crystal Clear Solutions Sahibi Sevilay Saruhanoğlu, markalaşmada araştırma ve strateji belirleme üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

‘Yeni bir keşif için yeni yerler değil, yeni bir bakış açısı gerekir’ sözünün önemli olduğunu vurgulayarak söze başlayan Saruhanoğlu, “Dışarıdan bir göz çoğu zaman atladığımız önemli bir detayı tekrar gün yüzüne çıkartıp, bunun üzerine bir strateji oluşturulabilir.” dedi.

Saruhanoğlu, “Hem bilgi hem de tecrübe seviyemiz ile farklı sektörlerden edindiğimiz, farklı bakış açılarıyla sürecin hızlanmasını ve gerekli olmaya bilecek ekstra maliyetlerin önlenmesi gibi konularda ortak fayda sağlıyoruz.” ifadesini kullandı.

PROBLEM ÇÖZMEYE ODAKLANIYOR

Firmaların çözülmeyi bekleyen problemleri ya da bir fırsatı değerlendirmek üzere birlikte çalışmalar yapmaya başladıklarını belirten Saruhanoğlu, projede firmanın beklentileri ve neler istediğini anlamak için şirket içindeki paydaşlarla fikir alışverişi yaparak faaliyetlerine başladıklarının altını çizdi.

Saruhanoğlu, “Böylece, ekibin tam olarak ne ihtiyacı olduğunu anlıyoruz. Departmanların beklentilerini anlamak ve öncelikle eldeki verileri inceleyerek bilgi eksikliklerinin nerede olduğunu öğrenmeye çalışıyoruz. Daha sonra gerekli araştırmaları yapıp bir proje oluşturuyoruz.” dedi.

ARAŞTIRMA YAPMAK NEDEN ÖNEMLİ?

Araştırma yapma ve strateji oluşturmanın önemi üzerine değerlendirmede bulunan Saruhanoğlu, “Başarılı iş stratejilerin hepsinin altında yatan gerçek ve belirgin tüketici içgörüsüdür. Gerçek içgörü, marka ile tüketici arasındaki duygusal güçlü bağı sağlar. Hatta içinde aksiyon barındırır yani tüketiciyi arkaya doğru bir mıknatıs gibi çeker. Bu içgörü de bulunmak için hedef kitlenin düzenli olarak dinlemelisi ve gözlemlenmesi gerekir.” dedi.

Saruhanoğlu, çeşitli ortamlarda birlikte olup, neyi neden yaptığını, neler beklediğini, hangi konuda sıkıntı yaşadığını tespit edip daha sonra çözüm üretilmesi gerektiğini de sözlerine ekledi.