Bahar’la İş Dünyası programına katılan Markör Markalaştırma Ajansı Kurucu Ortağı ve Motivasyon Konuşmacısı Özel Oytun Türkoğlu, markalaşma sürecinde yapılması gerekenler üzerine ST Endüstri Radyoda tavsiyelerde bulundu. 
 
Markaları büyütmek için çaba sarf ettiklerini belirten Türkoğlu, üretim kanadından ziyade danışmanlık konusunda daha aktif olduklarını ve hedef kitlelerini inceleyerek sektör analizi yapıp bir yol haritası çıkardıklarını ifade etti. 

MARKALAŞMAYA BÜTÇE AYRILAMIYOR”

Girişimcilerin ilk işe atıldığı zamanlarda düşük yatırımları olmasından dolayı markalaşma üzerine bütçe ayıramadıklarını ve profesyonel ajanslar ile çalışma imkanı bulamadıklarını ifade eden Türkoğlu, marka değerini oluşturarak dünyaya açılmanın hem ülkeye katkı sağlayacağını hem de 85 milyonun her bireyinin bundan faydalanacağını aktardı.

“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÇOK ÖNEMLİ”

Markalaşma üzerine tavsiyelerde bulunan Türkoğlu,” Her şeyde bir şey bilmeyin, bir şeyde her şey bilin diyorum. Bir konuda özelleşen ve belli bir kitleye hitap eden markaları daha çabuk büyütebiliriz.” dedi.

Sürdürülebilirliğin önemine dikkat çeken Türkoğlu, “Kayayı delen suyun kuvveti değil, sürekliliğidir sözünü bu anlamda çok severim. İsterseniz ve azmederseniz başarıya ulaşıyorsunuz.” ifadelerini kullandı.

“YENİLİKLERE AYAK UYDURMALI”

Türkoğlu, dinamiklere ve değişimlere ayak uydurmanın da sürdürülebilirlik olduğunu dile getirerek dünyada gelişen bütün olaylara tepki verip değişimin yaşanmasına izin vermenin önemli olduğuna vurgu yaptı.

Bir markayı kurarken stratejinin iyi belirlenmesi gerektiğinin altını çizen Türkoğlu, pazarlama ve iletişim faaliyetlerinin iyi yürütülmesi gerektiğine de dikkat çekerek girişimci olunca kendi şirketinde kişilerin çalışanlardan daha çok çalışması ve emek harcaması gerektiğini vurguladı.