Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen “Televizyonda yer almak firmalara katma değer sağlıyor mu? Reklam ve sponsorluk çalışmalarında ne şekilde ilerlemekte fayda var?” sorusu üzerine değerlendirme yapan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, televizyon kanalları hakkında ciddi bir görüş ayrılığının oluştuğunu ve televizyonun giderek kimlik değiştirdiğini söyledi.

GÜÇLÜ BİR İLETİŞİM KANALI

Televizyonun hala güçlü bir iletişim kanalı olduğunu belirten Akbayrak, her markanın bunu kullanacak kadar ekonomik gücü olmadığı için de ayrı bir prestij kazandığını dile getirdi.

Akbayrak, “Televizyona çıkmak, orada piyasadaki ürünü yarı fiyatına verdiğinizi bile söyleyen reklam çalışmaları da yapılsa bunun çok hızlı bir şekilde geri dönüşünü alamazsınız çünkü güven vermez.” dedi.

HEDEF MÜŞTERİLER SINIRLI

B2B markaları için televizyonu düzenli bir şekilde kullanmanın çoğu zaman mümkün olmadığını söyleyen Akbayrak, “Çünkü birim erişim maliyeti televizyonun düzenli kullanmasına izin vermiyor. Daha fazla kitleye ulaşıyorsunuz ama bu kitle arasında hedef müşterilerinizin sayısı daha sınırlı. Televizyonda harcanan bütçe, erişilen kişi sayısı gibi veriler sürdürülebilirlik açısından çok artıya geçmiyor. Ancak prestij açısından destekleyici unsur olarak kullanılabilir.” ifadesini kullandı.

BÜTÇE AÇISINDAN SÜRDÜRÜLEBİLİR DEĞİL

Akbayrak, dev markaların reklam spotlarının öncelikle geniş bir şekilde hazırlandığını ve yaklaşık bir buçuk dakika seviyelerinde olduğunu belirterek bunları uzun süre yayınlamanın dev markalar için de bütçe açısından sürdürülebilir olmadığını dile getirdi. 
Akbayrak, “Reklamın tamamı yayınlandıktan sonra reklamın ana fikri kalacak şekilde yayınlanmaya devam eder. Bir üçüncü versiyon da daha kısa olanıdır. Bu da tutundurma olarak kullanılır. Sadece televizyonda kullanmak yeterli olmadığı için sokaktaki vatandaşa da ulaşma evresi var onun için de açık hava reklamları kullanılır.” dedi.

RAKİPLERDEN AYRIŞMAK İÇİN ÖNEMLİ BİR FIRSAT

B2C markaları için bir buçuk dakikalık reklam filmini dijitalde daha sıklıkla yayınlayabilmenin mümkün olduğunu söyleyen Akbayrak, aynı filmin kısa versiyonlarının rekabet ve prestij yönetimi için televizyonda yayınlanmaya devam ettiğini söyledi.

B2B’de televizyonun nasıl kullanılması gerektiği üzerine değerlendirme yapan Akbayrak, “Markayı rakiplerinden ayrıştırmak için önemli bir fırsattır ama ana kanal olarak kullanılamaz çünkü bütçe buna müsait değil. Sektör firmaları için en rahat ve en sürekli kullanabilecekleri alan sektörel dergilerdir. Basılıyorsa veya web üzerinden ise bu şekilde reklam verilebilir. Aynı zamanda dijital kanallarda kullanılabilir. “ dedi.