Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Endüstri firmaları markalaşma alanında neler yapılmalı?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

SATIŞ ODAKLI HAREKET EDİLİYOR

Endüstri firmalarında marka yatırımlarının B2B tarafında çok fazla olmamasının temel sorun olduğunu belirten Akbayrak, bunun yerine yapılan tüm faaliyetlerde satış odaklı olma çabasının bulunduğunu söyledi.

Akbayrak, “Bugün bir pazarlama eşittir reklam gibi algılanıyor. Temeldeki sorun pazarlamaya ve reklama şu kadar para ayırdık ama hiç faydasını göremedik şeklinde oluyor. Faydasını görememek de satış yapamamak olarak algılanıyor. B2B pazarlamada en temel sorun bu diyebiliriz. Pazarlama iletişiminizi belki de fuarlarda yapıyor olabilirsiniz bütenizden dolayı çünkü sürekli yeni bir müşteri arayışı çabası oluyor. Ancak geride bıraktığınız zaman diliminde bir marka yönetimi oluşmuyor.” dedi.

REKABET YÖNETİMİ YAPILMALI

Yapılması gerekenler üzerine de bilgiler veren Akbayrak, işin B2C tarafında iyi örnekler olduğunu belirterek marka bilinirliği için bile ciddi bir pazarlama bütçesinin kullanıldığını ifade etti.

Akbayrak, “Şirket bazında kimlerin markanızı bilmesini istiyorsanız ona özel bir pazarlama stratejisi geliştirebilirsiniz. Pazarlama iletişim kanallarını kullanarak düzenli olarak bilgiler verebilirsiniz. Bunu yapmanın en kolayı dijital kanallar. Ancak artık herkes kullanabiliyor. Dolayısıyla rakiplerinizden ön plana çıkmanız gerekiyor.” dedi.

Akbayrak, rekabet yönetimi yapabilmek için sektörün uzman markası olunduğunu ve potansiyel müşterilere bilgiler verilmesi gerektiğini belirtti.