Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak “Şirketin ve markanın adı ne kadar önemli? Bunu belirlerken nelere dikkat etmeli?” sorusu üzerine ST Endüstri Radyoda Şirketler Arası Pazarlama programında değerlendirmede bulundu.

Marka isminin belirlenmesinin aşırı derecede önemli olduğunu belirten Akbayrak, “Klişeden kaçınmak gerekiyor ama aynı zamanda akılda kalıcı ve diğerlerinden farklı bir isim bulmak gerekiyor. “ dedi.

YENİ MARKALAR ORTAYA KOYMALI

Akbayrak, “Bunlar şirket ilk kurulurken çok önemli olabilir ancak yıllar geçtikten sonra verilen isim kararının bazen içine sinmediği durumlarda olabilir. Bu yaşandığında da şirket ismi ve marka ismi arasında farklılık olabilir. Bu tip durumlarda yeni markalar ortaya koymakta fayda var.” ifadelerini kullandı.

“MARKA ZAMANLA DEMODE HALE GELEBİLİR”

Çok iyi bir marka için akılda kalabilecek bir isim oluşturulduktan sonra aradan zaman geçince demode hale gelebilir diyen Akbayrak, “Dolayısıyla yolun başında isek ve hedefleriniz çok yüksek ise ve markanın başka sektörlerde kullanılma ihtimali varsa neredeyse hiçbir yerde olmayan bir ismi tercih etmek daha kalıcı sonuçlar verebilir.” dedi.

Akbayrak, "Ancak bu söyleminizi, o seçtiğiniz marka adına konumlandırma yapmak için daha çok para harcamak zorunda kalacaksınız. İki kelime ile de olsa, ne olduğunu anlatan bir isim tercih ederseniz işiniz biraz daha kolay böylelikle kendi konumlamasını da içerisinde yapmış olacaksınız. " ifadelerini kullandı.

“AKILDA KALICI BİR İSİM OLMALI”

B2C’de marka tercih meselesidir ancak konu şirketler arası pazarlama olduğunda şirket markadan önce bir güçtür diyen Akbayrak, "Siz markayı şahıslar ile şekillendiriyorsunuz. Dolayısıyla şirket için marka ismi ne kadar akılda kalıcı bir isim olursa zaman içerisinde daha büyük  güce dönüşmesi için daha büyük katkısı olacak." dedi.