Zamana Kafa Tutanlar programına konuşan Happy People Project Kurucu Ortağı ve Ajans Başkanı Orçun Onural, marka ve ajans faaliyetleri konusu üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

“DİJİTALE OLAN EĞİLİMİMİZ BU SÜREÇTE İYİ YÖNDE ETKİLEDİ”

Dijitalin önemi üzerine değerlendirme yaparak söze başlayan Onural, kovid-19 salgınının dünya adına bir kırılma olduğunu ve dijitalin daha hızlı gelişmesine neden olduğunu belirtti.

Onural, “Ajans olarak her şeyi düşünerek akıllı bina gibi kurduğumuz için dijital olmazsa olmaz bir parçasıydı bu yapının. Bir fikir varsa önce idea ortaya konulur daha sonra hangi platformda çalışacak, neler yapılacak konusu üzerine çözümler üreterek müşteriye bir paket halinde götürürüz. Dolayısıyla özellikle bu dönemde dijitale olan eğilimimiz bize olumlu yönde dönüş yaptı.” dedi.

“ARAŞTIRMASIZ BİR MARKA DÜŞÜNÜLEMEZ”

Araştırma yapmanın önemine de dikkat çeken Onural, strateji denilen noktanın ortaya çıkabilmesi için araştırmanın değerli olduğunu belirtti.

Araştırmaya çok inanan bir ajansız diyen Onural, “Araştırma yapmanın gerektiğini her seferinde müşterilerimize söyleriz. Bu bir güven meselesidir. Biz her müşterimize bizimle çalışmadan önce araştırma yapın ve kampanyadan sonra da bir araştırma yapın ve aradaki farkı görün deriz. Bu bizim de ajans olarak başarımızı ortaya koyar. Araştırma aslında ne söylememiz gerektiğinin altını net bir şekilde çizer.” ifadesini kullandı.

HAYATIN ŞEKLİ DEĞİŞTİ

E-ticaret üzerine de görüşlerini paylaşan Onural, yeni normal ile birlikte artık olmazsa olmaz bir noktaya geldiğini ve 2020 verilerine göre son 6 ayda e-ticaretin yüzde 64 oranında arttığını söyledi.
Onural, “Bu yüzde 64’ün yüzde 60’ı kalıcı olacak. Bundan sonra e-ticaret artarak ve gelişerek devam edecek. Ekonomi ne tarafta büyüyorsa onun yansıması iletişimde oluyor. Bugün bütün siteler birbirine karışmış durumda. Kovid-19 salgını insanları bu yöne çekti çünkü hayatın şekli değişti.” ifadesini kullandı.