Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında “Pazarlama çalışmalarının etkisini ölçebilmek için çalışmaya başladıktan ne kadar süre sonra marka algısı araştırması yapılmalı?” sorusu üzerine ST Endüstri Radyoda değerlendirmede bulundu. 

MİNİMUM 6 AY SÜRE GEREKİYOR

Marka algısını belirlemek için minimum 6 ay süre gerekiyor ancak bu süre dolmadan da belli bir seviyeye gelip gelmediğine bakılabilir diyen Akbayrak, 4 aydan önce önemli bir veri verilmeyeceğini de ekledi.

Akbayrak, “Buradaki en önemli amaç marka bilinirliğini arttırmak olabilir ya da yeni bir ürün lansmanı için çalışma yapılabilir. Ancak 4 aydan sonra bu çalışmanın yapılmasında fayda var.” dedi.

MUTLAKA ARAŞTIRMA YAPILMALI

Yöntemin son derece önemli olduğuna dikkat çeken Akbayrak, hedef kitleyi tüm samimiyet ve bu konuda yardım talebi ile işin içerisine çekmenin doğru olacağını belirtti.

Akbayrak, geniş bir kanalda marka bilinirliğinin nereden nereye geldiği ölçülemez diyerek mutlaka soru sorulması ve araştırma yapılması gerektiğini vurguladı.

MARKANIN BİLİNİRLİĞİ SORGULANMALI

Öncelikle bir kesim üzerinde markanın bilinirliği üzerine sorular sorulması gerektiğini kaydeden Akbayrak, “Bunu sadece kendi pazarlama iletişimini geliştirmek için yardım rica ettiğinizi söyleyerek yapmanız gerekiyor.” dedi.

Akbayrak bu konuda 100 kişiden görüş almanın önemli olduğunu dile getirerek firmaların büyüklüğüne göre her firmadan birkaç kişi olacak şekilde cevap alınabileceğini söyledi.

Akbayrak, “Gelen cevaplar neticesinde oluşan datadan bir süre geçtikten sonra, bu sürenin 6 ay olmasını öneriyoruz, tekrar aynı çalışmayı yapıp radaki farkı görebilirsiniz.” dedi.