MARKA ALGISI ARAŞTIRMALARI NASIL YAPILMALI?

Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, marka algısını yürütebilmek için yapılması gerekenler üzerine bilgiler verdi.

Endüstri 40 Zirvesi

Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Marka algısı araştırmalarını şirket içinden yürütebilmek mümkün mü?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

Marka araştırmalarının şirket içinden yürütülmesinin kısmen mümkün olduğunu belirten Akbayrak, bunun pazarlama departmanı tarafından yapılabileceğini söyledi.

Akbayrak, “Yapacağınız faaliyetlerin satışla ilgili olmadığını, bir iş geliştirme üzerine olduğunu müşterilerinize göstermeniz gerekir. Bunun kendileri için bir pazarlama iletişimi değil iş geliştirme üzerine istediğinizi söyleyecek bir üslup kullanabilirsiniz. Bu yönüyle yapılabilir ancak çok genele yapamazsınız.” dedi.

ÖNCE DAR ALANDA YAPILMALI

İnsanların ajanslara, üçüncü şahıslara bilgi vermek konusunda daha istekli olduğunu söyleyen Akbayrak, bu alanda bütçe varsa dışarıdan bir hizmet satın almanın daha iyi olacağını söyledi.

Akbayrak, bu verilerin ilk önce dar alanda yapılarak değerlendirilmesi gerektiğini daha sonra genele yayılması gerektiğini belirtti.

Güncelleme Tarihi: 10 Mart 2021, 08:39
YORUM EKLE

Proses Zirvesi

Endüstri 40 Zirvesi

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını