Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, “Makine sektöründe ihracata yönelik neler yapılabilir? İhracatı artırmak için tavsiyeleriniz nelerdir?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu. 

ÜLKELERİN ALIŞKANLIKLARI DİKKATE ALINMALI

Yurt dışı fuar katılımlarının bu alanda ön plana çıktığını belirten Akbayrak, “Her sektörde olduğu gibi, B2B pazarlamada, iç pazarda yaptığımız faaliyetlerin yurt dışında da aşırı derecede farklı yok. Ülkelerin alışkanlıklarına, kendi prensiplerine mutlaka çok dikkat ve ona uygun olarak pazarlama iletişimini kurgulamak gerekiyor. Ancak işin özü, sektörel odaklanma ve data yönetimi.” dedi.

Potansiyel müşterilerin iletişime geçmesi için kanal oluşturmak gerektiğini vurgulayan Akbayrak, “Bazen dijitalden sizinle çalışmalarını sağlamak olabilir ama burada oluşturacağınız data düşündüğünüzden çok daha pahalıya mal oluyor çünkü tek siz değilsiniz.” ifadesini kullandı.

FARKINDALIK OLUŞTURMAK GEREKİYOR

Öncesinde partnerlerin hedeflenmesi gerektiğini ve pazarlama iletişimi ile tek tek ülkelere göre kurgu yapılmasını önerdiklerini söyleyen Akbayrak, yerel dengelere dikkat etmek gerektiğini de belirtti.

Akbayrak, bulunan şirketleri hedefleyen dijital reklamlar verilebilir diyerek ilk adımın atılabileceğini ancak farkındalığı sağlamanın çok kolay olmadığını söyledi.

Farkındalık oluştuktan sonra, sosyal medya etkileşimi ve şirket maili atarak telefonla iletişim kurabileceğini söyleyen Akbayrak, şirket ziyaretleri yapılabileceğini belirtti.