Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtlayan Endüstri Medya Yönetim Kurulu Recep Akbayrak, “Mail marketing hakkında görüş ve önerileriniz nelerdir?” sorusu üzerine değerlendirmede bulundu.

Verilerin korunması kanunu çerçevesinde artık son derece zorlaşmış bir alanda bahsediyoruz diyen Akbayrak, mail marketing yapılabilmesi için yasal izinlerin alınmış olması gerektiğini belirtti.
Önceden herhangi bir mail listesine istenilen reklam içerikli gönderimlerin yapılabildiğini söyleyen Akbayrak, bunun en büyük sorununu da mailin önemsize düşmesi ve doğru iletişimin kurulamaması olarak açıklıyor. 

Akbayrak, “Şimdi ise sorun artık yasal. Yani birileri sizin gönderdiğiniz maili alsa ve size sorsa iletişim bilgilerimi nereden aldınız diye, 30 gün içerisinde cevaplamak zorundasınız. İtiraz edeni bu konuda ikna edemedi iseniz, sizi şikayet edebilir. Dolayısıyla eskisi gibi sahip olan mail listesi ile reklam metni gönderimi yapılamıyor.” dedi.

SADE, YALIN WEB SİTESİ KURULMALI

Bunun için gerekli izinlerin alınması gerektiğini vurgulayan Akbayrak, öncesinde mutlaka pazarlama iletişimini etkin kullanarak marka vaadi ile ilgili daha detaylı bilgi almak isteyen bir kesim oluşturulması gerektiğini kaydetti.

Yalın, sade, pratik ve bir konudan fazlasını içermeyen bir web sitesi yapılmasının doğru olacağını belirten Akbayrak, pazarlama iletişimi ile marka vaadini ortaya koyacak söylemlerin de yer alması gerektiğini belirtti.

Akbayrak, mail marketingin geldiği en önemli noktanın bu web sitesi üzerinden oluşacak doğru müşteri datası olacağını belirtti.