Endüstri Medya Yönetim Kurulu Başkanı Recep Akbayrak, Şirketler Arası Pazarlama programında Endüstri Radyo dinleyicilerinden gelen soruları yanıtladı. “Linkedln  firma hesabımızı daha aktif kullanmak için önerileriniz nelerdir?” sorusunu üzerine değerlendirme yapan Akbayrak, Linkedln’in özellikle son yıllarda bilinirliğinin ve kullanıcı sayısının arttığını söyledi.

İKİ AYRI HESAP KULLANILMALI

Şahıs ve şirket hesabı olarak da iki ayrı şekilde yürütüldüğünü belirten Akbayrak, şirketlerin önemli bir kısmının şahıs hesaplarından şirket paylaşımları yaptıklarını belirtti.
Akbayrak, “Bu şekilde paylaşım yapmayı tercih eden firmalar haksız sayılmaz ancak yine de prestij açısından mutlaka bir şirket hesabı olmalı ve şahıs hesapları ile de bu desteklenmeli.” dedi.

PAZARLAMA STRATEJİSİNE GÖRE PAYLAŞIM YAPILMALI

Şirket hesaplarından yapılan paylaşımlarda dikkat edilmesi gerekenler üzerine değerlendirme yapan Akbayrak, “Örneğin, belli çizgilerde özel günleri kutlayan, herkesin aynı ifadelerde bulunabildiği paylaşımlarla iletişim kurmamak gerekir. Her markanın pazarlama iletişiminde strateji olarak neyi kurguladı ise sosyal medya hesaplarına da bunu yansıtmaları gerekir.” dedi.

Özellikle şirket çalışanlarının şirket hesabını ön plana çıkaracak paylaşımlarda bulunmasının önemli olduğuna dikkat çeken Akbayrak, B2B şirketlerinde marka olanın şahıs olduğunu ve gücü temsil ettiğini belirtti.

AMAÇ; KULLANICIYI BİLGİLENDİRMEK

Akbayrak, şirketin gücüne yatırım yapmanın önemli olduğunu söyleyerek şirket hesaplarından en verimli sonuç alınacak paylaşımların süreç bilgisi veren stratejiler olduğunu ifade etti.

Akbayrak, bu paylaşımların şirket içerisinde çalışan marka liderleri ve çalışanlar tarafından yapılması gerektiğini ve kullanıcıyı bilgilendirmeye dayalı paylaşımlar olması gerektiğini de sözlerine ekledi.