Esra Baykal’ın hazırlayıp sunduğu Zamana Kafa Tutanlar programının bu bölümünde Tavsiye Kanalı Firma Sahibi Renan Tavukçuoğlu konuk oldu. Programda kulaktan kulağa pazarlama ve deneyim pazarlaması konuşuldu.

Hiçbir reklam aşaması insanlara tavsiye edilen şeylerin gücü kadar etkili olamıyor. En çok etkili olan durum kişilerin yüz yüze aldığı tavsiyelerden oluşuyor. Renan Tavukçuoğlu’da oluşan bu doğal dinamiği nasıl markaların lehine işleyebiliriz konusunda yaptığı çalışmalardan bir metot geliştirdi. Bu metodun adı; tavsiye kanalı, tavsiye meleği. Metodu Tavukçuoğlu şöyle anlatıyor; Türkiye'nin her şehrinden bizim üyemiz olan kadınlarımız var. Her üyemizin de belli bir ilgi alanı var. Bilmediğimiz konuları da anketler yaparak buluyoruz ve bu insanlara diyoruz ki; şöyle bir kampanyanız var. İlgini çekiyorsa katıl.” 

Çalışmalarının influencer marketing çalışmalarından daha farklı olduğu ifade eden Tavukçuoğlu, “Biz herkesin fark yaratabileceğine ve doğal içerik üretebileceğine inanıyoruz. İnfluencer Marketing’deki büyük sayılarla değil daha Mikro sayılarla iş yapan bir modeli işletiyoruz.  Hepsi tamamlayıcı ve 360 derece iletişim barındırıyor.” dedi. 

“TAVSİYE EVİ İLE PAYLAŞMAYI ESAS ALIYORUZ”

Bağdat Caddesi üzerinde bir deneyim evimiz var; Tavsiye Evi. Markalarla döşediğimiz,  tamamıyla samimiyet ve doğallıkla işlerimizi yürüttüğümüz bir yer. Burada tavsiye meleği dediğimiz kadınlar hiçbier şeyi zorunlulukla yapmıyor. Gönüllülük esasına dayanan bir çalışma sistemi var. Bizim görevimiz; onlara beklentilerinin üzerinde bir deneyim yaşatarak, insanların konuşmalarını, paylaşmalarını sağlamak.” dedi.

Türkiye’nin her şehrinden üyeleri olan Tavsiye Evi 8 yıldır çalışmalarına devam ediyor. 

“PAZARLAMA, PAZARLAMA OLARAK KALMAMALI”

İnsanlara faydalı olduklarını düşündükleri ürünlerle deneyim kazandırdıklarını ifade eden Tavukçuoğlu, Pazarlama sadece pazarlama olarak kaldığı sürece hiçbir yere gidemez. Psikoloji, sosyoloji, tarih, felsefe pazarlamanın içine girmeli. Toplumsal olaylardan beslendiği sürece bir yerlere gelebilir. Görüyoruz insan doğası değişmiyor. Bu sebeple markalaşma dilinde insanları motive edecek modeller daha iyi gibi duruyor.” dedi.