Eve İş Götürme programına konuşan KOBİ Büyüme ve Strateji Danışmanı Faruk Şener, 2021 yılı için satış ve pazarlama önerileri üzerine ST Endüstri Radyoda bilgiler verdi.

Ekonomik kriz içerisinde olduğumuz gerçeğini unutmadan yapılması gereken ilk konunun finansal risklerin analiz edilmesi olduğunu belirten Şener, atlanmaması gereken diğer bir unsurun ise ileriye dönük alacaklar veya ödemeler ile ilgili aksiyonların alınması gerektiğinin altını çizdi.

“BU ÇALIŞMA MUTLAKA YAPILMALI”

2018 yılında doların yükselmesi ile birlikte yaşanan kriz nedeniyle firmaların ileri vadeli çekler ve bu çeklerin tahsil edildiği bayiler ve müşterileri analiz ederek yüksek hacimli alacaklara ne olduğunu gösteren bir erken uyarı sistemi kurduklarını belirten Şener, olası riskleri piyasadan takip edebilecek ve bir problem yaşanması durumunda erkenden haber alınmasını sağlayacak bu sistemin faydasını gördüklerini ifade etti.

Şener, ortalama satış cirosunun üstündeki bütün bayi ve müşteriler için bu yapılması gerektiğinin altını çizdi.

Bir diğer önemli nokta olarak mutlaka cari hesap sözleşmesi imzalanması gerektiğini belirten Şener, birçok firmanın bunu yapmadığını ancak bu sözleşmenin olası bir ödeme krizinde firmayı hukuki anlamda koruyan bir sözleşme olduğunu vurguladı.

“MÜŞTERİLER ANALİZ EDİLMELİ”

Satış miktarı düşük olan, ödeme vadesi ortalamanın üstünde olan, ürün kompozisyonu itibariyle karı düşük olan müşteriler gibi değerlendirmenin mutlaka yapılması gerektiğini söyleyen Şener, bu konuda bir aksiyon alınmasının doğru olacağını ve çalışma şartlarının revize edilmesi gerektiğini eğer revize edilemiyorsa da farklı kanallara başvurulması gerektiğini vurguladı.

Şener ayrıca, aylara bölerek ürün bazında ne kadar satış yapılacağı, aylık gelirler ve giderlerin ne kadar olacağı gibi bir analizin yapılması gerektiğini de sözlerine ekledi.