Eve İş Götürme programında Hakan Ömer Gider’in sorularını yanıtlayan Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Serdar Pirtini, klasik ve dijital pazarlama üzerine Endüstri Radyo’da değerlendirmede bulundu.

Geleneksel pazarlamanın 20. yy bütünüyle makine ve mekanik teknolojiye dayalı bir yaklaşımla ortaya çıktığını belirten Pirtini, 1990'ların sonunda telefon, internet ve dijital teknolojilerin ortaya çıkmasıyla birlikte günümüzde dijital pazarlama kavramının yer aldığını belirtti.

YENİ BİR KÜRESEL DÜNYA DÜZENİ

Pirtini, “Bugün özellikle teknolojinin geldiği yeni aşama, hatta yapay zeka ile birlikte yeni bir düzen oluştu diyebiliriz. Dolayısıyla pazarlama konusunda da bir değişim mevcut. Özellikle covid-19 salgını süreciyle birlikte çok hızlı bir dönüşümün yaşandığını da unutmamak gerekiyor.” dedi.

Pirtini, bunun henüz bir başlangıç olduğunu ve ilerleyen dönemlerde insanların yeni bir küresel dünya düzeni ile karşılaşacağını vurgulayarak tüm bu gelişmelerin pazarlamayı bir yandan dijital bir yandan da küresel olarak değiştireceğini vurguladı.

HİBRİT BİR GERÇEK ORTAYA ÇIKTI

Bir tarafta klasik, geleneksel ve konvansiyonel kanallar üzerinden devam eden bir pazarlama anlayışı varken, diğer taraftan tümüyle dijital teknolojiler üzerinden ortaya çıkan, yeni ekonomi ve dijital düzen kanalları üzerinden ilerleyen bir pazarlama anlayışının olduğunu belirten Pirtini, bu konuda hibrit bir gerçeğin ortaya çıktığını ifade etti.

Pirtini, özellikle KOBİ’lerin ellerindeki kontrol edilebilir değişkenleri, mamul, fiyat, tutundurma ve dağıtım, tanıtım kararlarını bütünüyle bu hızlı değişim içerisinde olan çevreye adapte edebilmeleri gerektiğini sözlerine ekledi.