Dr. Öznur Sevme’nin ST Endüstri Radyoda hazırlayıp sunduğu Topuklu Ekonomist programında pazarlama, inovasyon ve Girişimcilik Uzmanı Onur Demirel konuk oldu. Demirel, KOBİ’lerdeki dijital pazarlama sorunlarını ve KOBİ’lerin neden adapte olamadığı ile internet kullanımı ve sosyal medya üzerinden web tasarımı üzerine bilgiler verdi.

Sosyal medyayı, kullanıcıların kendi paylaşımlarını gerçekleştirebilecekleri veya farklı paylaşımlara yorum yapabildikleri ve bir şekilde etkileşime geçebilecekleri medya mecraları olarak tanımlayan Demirel, özellikle Youtube’un önemli olduğunu belirtti.

“YOUTUBE ÖNEMLİ BİR MECRA”

Demirel, “Televizyon günümüzün kıymeti kitlesel iletişim aracı olmakla birlikte evrilip kendini dijital dünyaya adapte edecektir. Ancak Youtube, gerçekten günümüzde çok önemli bir yer tutuyor. Türkiye'deki internet kullanıcılarının %64’ü her gün YouTube'da en az bir video izliyor. Bu da ne kadar önemli olduğunun bir göstergesi.” dedi.

KOBİ’lerin sosyal medyayı neden kullanmaları gerektiği üzerine değerlendirmede bulunan Demirel,” Her KOBİ Youtube ve diğer sosyal medya mecralarını mutlaka kullanmalıdır. Ürünlerin fotoğraflarını, detaylı videolarını varsa ürün kurulumu aşamalarını dijital dünyada barındırmaları gerekiyor. Oldukça önemli bir kitle Türkiye’de ve dünyada internet kullanıyor. Kullanıcılar için ürün veya hizmetlere kolay erişebilmek en arzulanan durum günümüzde. Dolayısıyla KOBİ’lerin interneti bu şekilde kullanmaları hem iç pazardaki satıcılar, hem de ihracat tarafındaki satışlar konusunda fayda sağlayacaktır.” dedi.

“YÜZ YÜZE EĞİTİM DAHA YÜKSEK PERFORMANS SAĞLIYOR”

Bir dönem Google’ın online eğitim vermek yerine B2B eğitimlere yönelmesini değerlendiren Demirel, “Türkiye diğer ülkelere göre farklı bir pazar. Türk insanı zeki ancak bu zekiliğin vermiş olduğu dikkat dağınıklığı da mevcut. Bir eğitim vermek istediğinizde internet, televizyon veya bilgisayar başında eğitim almak konusunda yeteri kadar başarılı değiliz. Yüz yüze eğitimlerde daha yüksek performans sergiliyoruz. Bu sebeple B2B eğitimleri önemli.” ifadelerini kullandı. 

“KOBİ’LER DİJİTAL DÜNYAYA ADAPTE OLMALI”

Türkiye’nin dijitalleşme konusunda adapte sorunu yaşamasını iki noktadan ele alan Demirel sözlerine şöyle devam etti. “Yeni nesil yani internetin içerisine doğan nesil interneti ve akıllı cihazları çok güzel bir şekilde kullanıyor. Adaptasyon sorununu ortalama 45 yaşın üstündeki kişilerde görüyoruz. Ancak onlarda büyük oranda adapte olmaya başladılar. KOBİ’ler ise önemli bir adaptasyon sorunu yaşıyor bu konuda. Konuya uzaktan hakimiz ama dijital dünyada işletmemizi ne şekilde var edebiliriz, bu mecralarda ürünümüzü nasıl gösterebiliriz konusunda çok bilgili değiliz.” dedi.

Bu konuda önemli adımlar atılması gerektiğine vurgu yapan Demirel, öncelikle günümüz ekonomisinde, dijital dünyada varlık göstermenin kıymetli olduğuna inanmamız gerektiğini ve belirli planlamaların alanında uzman kişilerce ortaya konulmasının doğru olduğunu sözlerine ekledi.