Reel Piyasalar programına konuşan Melo App Kurucusu Melis Bilgili Baki, dijital güzellik asistanı üzerine Endüstri Radyo’da bilgiler verdi.

“KİŞİSEL BAKIM İHTİYAÇ HALİNE GELDİ”

Kişisel bakım ve güzellik hizmetlerinin müşterinin bulunduğu konumda alınamaması, insanların buna zamanının olmaması ve makyaj uzmanları ile el ayak bakım uzmanlarının ek gelire ihtiyaçlarının olması sebebiyle böyle bir uygulamayı hayata geçirdiklerini söyleyen Baki, pandemi sürecinden 1 yıl önce çalışmalara başladıklarını belirtti.

Baki, “Pandemi geldiğinde biz bu sürece hazırdık. Uygulama başka bir ihtiyaçtan doğdu ama pandemi ile birlikte hijyen faktörü de artınca kişisel bakım ve eve giden hizmetler lüks olmaktan çıkıp bir zorunluluk ve ihtiyaç halini aldı. Biz de Melo App olarak doğru zamanda doğru bir adımla yola çıkmış olduk.” dedi.

Uygulama haline gelme çalışmalarında İstanbul’da yoğun bir çalışma temposuna girerek insanlara tanıtımını yaptığını söyleyen Baki, pandemi döneminde 500’den fazla güzellik uzmanı, kuaför ve makyaj sanatçısı ile 10 bin kullanıcıya hizmet verdiklerini vurguladı.

“ADIM ADIM İLERLEME KAYDEDİLMELİ”

Yeni dünya düzeninde en temel ihtiyaçların bile dijitalden çözülebileceğini belirten Baki, “Bir de çok temel olmayan ama konfor sağlayan uygulamalar var. Birçok insanın fikri var ancak uygulama noktasında bazı sorunlar da olabiliyor. Evet herkesin bir fikri var baktığınız zaman ama önemli olan bunu işler bir sistem haline getirebilmek. Adım adım ilerleyebilmek en önemli şey.” dedi.

Başlangıç aşamasında bir uygulama içerisinde birden fazla hizmetin olmasının kurucu için kafa karıştırdığını belirten Baki, en önemli şeyin ürünün belki de bir özelliğinin pazara sunulabilmesi olduğunu söyledi.

Baki, “Para kazanamasanız bile bu ufak ayrıntının öne çıkarılması müşteri toplamada çok yardımcı oluyor. O yüzden bir girişimcilik hikayesi yaratılmak isteniyor ise adım adım gidilmesinde fayda var.” açıklamasında bulundu.