Bahar’la İş Dünyası programına katılan Demarke Ajans Genel Müdürü ve Kafa Dergisi Yazarı Gökhan Dağıstanlı, kurumsal çalışma hayatını bırakmaya nasıl karar verdiğinden  Kafa Dergisi yazarlığına uzanan yolculuğunu ST Endüstri Radyoda anlattı.

Haydarpaşa Lisesinden mezun olduktan sonra Yıldız Teknik Üniversitesi'nde makine mühendisliği eğitimi alan Gökhan Dağıstanlı, işini hep çok iyi yaptığını ancak iş hayatını sevmediğini söyledi. Uzun yıllar kurumsal hayatta çalıştıktan sonra mesleğini bırakıp yazar olmaya karar veren ve yazılarında lirik anlatımı benimseyen Dağıstanlı, ilk yazı denemelerine başladığı 1990’lı yılları şöyle anlatıyor;” Çocukken mektup yazmak, günlük tutmak benim için çok değerliydi. Bu hayatta en çok yaptığım şeyin gözlemcilik olduğunu düşünüyorum. Hayat çok kısa, her anı ve olayı yaşama şansımız yok. Ancak başkalarının ilişkilerinden ve tecrübelerinden yararlanarak yazılar yazmak mümkün. Bu benim içimde doğuştan gelen bir şey.” dedi.

“KENDİ İSTEĞİMİZLE DİJİTALDE YER ALMIYORUZ”

Kafa Dergisinin 2014 yılında kurulduğunu belirten Dağıstanlı, aylık çıkan ve kendi tercihiyle dijitalde olmayan bir dergi olduğunu ifade etti. Her şeyin dijitale döndüğü günümüzde Kafa Dergisinin hala yazılı basında olmasını değerlendiren Dağıstanlı, “Bazı şeylerin hala elde tutuluyor olması, dokunmak gibi eylemler insanların arzuladığı durumlar. Bu sebeple de dergimiz uzun yıllardır en çok satan dergiler arasında” dedi. Bazı şeylerin değişmeyeceğini düşünerek dijital tarafta yer almak istemediklerini de söyledi.

“ÖZGÜN İÇERİK ÜRETİYORUZ”

Dijitalin gelişmesi ve sosyal medyanın yayılması ile birlikte bir habere ulaşmanın artık çok kolay ve hızlı olduğunu dile getiren Dağıstanlı, habercilik anlamında dijitalize olmanın kaçınılmaz olduğunu belirtti.  Özgün içerik ürettiklerini ve Can Yılmaz, Zafer Algöz, Başar Başaran, Metin Uca, Kerimcan Kamal, Nermin Yıldırım ve Şebnem İşigüzel gibi değerli isimlerin yer aldığı Kafa Dergisinde her ay kaliteli içerik üretildiğini ve dışarıda bulunabilecek yazılar olmadığını ifade etti. Dijitalle birlikte daha çok kişiye ulaşmanın mümkün olduğunu ancak insanların dergileri arşivlemek gibi alışkanlıklarının da olduğunu sözlerine ekledi.